معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس خبر داد؛

رقابت ۷ هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن استان

«جهانبخش بانشی» از برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس استان فارس خبر داد و گفت: در این مرحله ۷ هزار دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی از ۲۸ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت با هم به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۳۴۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ - 27April 2019

رقابت ۷ هزار نفری دانش‌آموزان فارس در مسابقات قرآن استان فارسبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «جهانبخش بانشی» معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز از رقابت قرآنی ۷ هزار دانش‌آموز دختر و پسر فارس در مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس فارس در سه مقطع تحصیلی خبر داد و گفت: این مسابقات به‌ میزبانی ۱۴ منطقه در سطح استان از ۲۸ فروردین تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته قرآنی، سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل و رشته‌های عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و رشته‌های نماز نیز شامل اذان، احکام و انشای نماز است.

بانشی یادآور شد: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه است که حفظ ویژه شامل حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء از قرآن و حفظ کل است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: حدود ۷۰۰ نفر از این دانش‌آموزان به عنوان نفرات برتر در هر رشته از این مناطق به مرحله استانی که اواخر خرداد برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

وی اضافه كرد: در مرحله استانی این مسابقات نیز ۳۴ دانش‌آموز دختر و ۴۰ دانش‌آموز پسر به عنوان نفرات اول رشته‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز برای حضور در مرحله کشوری که در تیر و مردادماه ۹۸ در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

بانشی در ادامه مسابقات قرآن و معارف اسلامی را بستر مناسبی برای فعال‌سازی کانون‌ها، انجمن‌ها و فضاهای قرآنی دانست و گفت: از دانش‌آموزان دعوت می‌كنیم که برای تقویت قابلیت‌های قرآنی خود در برنامه‌های مختلف و کلاس‌های دائر در دارالقرآن‌ها شرکت کنند.

این مسئول به‌عنوان مرکز اصلی آموزش، تبلیغ و نشر قرآن کریم یاد کرد و بیان داشت: دانش‌آموزان در مدارس باید مبتکرانه و فعالانه فعالیت‌های قرآنی را گسترش دهند و تلاش كنند رفتار جمعی دانش‌آموزان از رنگ و بوی قرآنی برخوردار باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس متذکر شد: مدرسه‌ای که قرآنی باشد از شور و نشاط بیشتری برخوردار است و دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌ها مقاومت و مصونیت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها