عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هیچ خطری صادرات نفت کشور را تهدید نمی‌کند

ولی‌الله نانواکناری با بیان اینکه نقش ایران در معاملات نفت جهانی غیرقابل انکار است، گفت: نیاز مبرم بسیاری از کشورها به نفت ما، مانع از هرگونه ضربه احتمالی آمریکا به صادرات نفتی کشورمان خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 28April 2019

مانعی برای صادرات نفتی ایران نیست/ اراجیف ترامپ تمامی ندارد«ولی‌الله نانواکناری» نماینده مردم شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌ تحریم خریداران نفت کشورمان اظهار داشت: امروز رئیس جمهور آمریکا و برخی از کشورهای غربی توان مشاهده موفقیت‎ها و دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه‎ها را ندارند.

وی افزود: آمریکا به نقش مهم و تاثیرگذار کشورمان در معاملات نفتی جهانی واقف است؛ لذا تا زمانی که سایر کشورها از جمله چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه به نفت ایران نیاز مبرم دارند؛ آمریکایی‌ها قادر به ضربه زدن به صادرات نفتی ما نخواهند بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که رئیس جمهور آمریکا به خوبی می‌داند که توان قدرت‌نمایی عملی در برابر ایران را ندارد، افزود: تهدیدات ضد ایرانی دولتمردان آمریکایی در خصوص صنعت نفت کشورمان صرفا جنبه نمادین دارد؛ آن‌ها در جایگاهی از قدرت قرار ندارند که بتوانند خللی در صادرات نفتی ایران وارد کنند.

نانواکناری گفت: در حال حاضر اکثر چاه‌های نفتی کشورهایی که خود را به گونه‌ای رقیب ایران در این صنعت می‌دانند رو به تضعیف است؛ لذا تصور آنکه در آینده‌ای نه چندان دور آمریکایی‌ها نیز محتاج یک قطره از نفت ما باشند، دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اینکه بدور از توجه به زیاده‌خواهی و زیاده‌گویی‌های دولتمردان غربی نفتمان را به کشورهای متقاضی صادر می‌کنیم، گفت: در جلسات و نشست‌های تخصصی مسوولان مربوطه در این حوزه پیش از هرگونه تهدیدات نفتی آمریکایی‌ها، تمام مسائل بررسی و راهکارهای مهم و قابل قبولی برای عبور از موانع صادرات نفت اتخاذ شده است؛ لذا هیچ خطری صادرات نفت کشورمان را تهدید نمی‌کند.

این مقام مسوول در حال حاضر فعالیت صادراتی نفت کشورمان را به دور از هرگونه موانع توصیف کرد و گفت: رمز موفقیت و پیشرفت کشورمان در بی‌توجهی مردم و مسوولان به یاوه‌گویی و اقدامات قلدرمابانه غربی‌هاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار