نامه پاسدار شهید علی اصغر شمس به پدرش/ آسایش زندگی مستلزم توجه به آیات خداوندست

پاسدار شهید «علی اصغر شمس» در نامه خود خطاب به پدرش آورده است: «پدر عزیزم، هرگاه خواستی خود را فراموش کنی، چون طفلی که از مادر متولد می‌شود و احساس خستگی نکنی به آیات قرآن گوش فرا ده».
کد خبر: ۳۴۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 28April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «علی اصغر شمس» در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۲۶ در همدان چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نامه پاسدار شهید علی اصغر شمس به پدرش/ آسایش زندگی مستلزم توجه به آیات خداوندست

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ ِالْعَالَمِین وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ.

دل آرام گیرد به یاد خدای.

خدمت پدر عزیزم سلام عرض می‌کنم و پس از عرض سلام از درگاه قادر متعال سعادت و پیروزی شما را آرزو دارم. پدر جان از قول من به برادر و خواهرم و دیگر اقوام سلام برسان.

پدر جان ما در شهر مریوان هستیم این شهر ظاهراً فقیر نشین هستند و شهر مریوان شهری است مذهبی برخلاف دگر شهر‌های دیگر کردستان. پدر جان اگر آسایش خاطری خواهی جز در کلام خدا مجوی و اگر طلب عُقبی می‌کنی جز در راه خدا مطلب و اگر خدای را به حقیقت درک کنی خلاف رضای خدا قدم برمدار و اگر هرگاه کسالتی تو را پیش آید به زندگانی ائمه هُدی و سختی‌های پیامبر اکرم صلی علیه وآله و سلم توجه کن که در آن زمان و آن مردمان چگونه مردم بت پرست را به صراط مستقیم هدایت کرد و با حاصل عمر او علی علیه السلام چگونه رفتار کردند.

هرگاه خواستی خود را فراموش کنی، چون طفلی که از مادر متولد می‌شود و احساس خستگی نکنی به آیات قرآن گوش فرا ده.

پدر جان زیاد عرض ندارم امید است اگر وقت شما را گرفتم مرا ببخشی و همواره بر امام امت خمینی بت شکن فرزند راستین اسلام دعا کنی تا از شر اجانب در پناه خداوند کریم باشد، زیرا که قلب اسلام و مردم مستضعف در سینه او می‌تپد.

والسلام

غلام شما علی اصغر شمس

کردستان – مریوان- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تاریخ ۱۳۵۹/۶/۸»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها