پوتین امکان عملیات ضدتروریستی گسترده در منطقه ادلب را بعید ندانست

رئیس جمهوری روسیه ضمن انتقاد از مخالفان سوری به‌خاطر مانع تراشی در تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، از امکان اجرای عملیات نظامی گسترده علیه تروریست‌ها در منطقه ادلب با در نظر گرفتن تمامی جوانب و خطرات احتمالی آن خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ - 27April 2019

پوتین امکان عملیات ضدتروریستی گسترده در منطقه ادلب را بعید ندانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان سفرش به چین اعلام کرد که به عقیده وی، مخالفان سوری درباره آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در این کشور مانع تراشی می‌کنند.

وی توضیح داد: «رئیس جمهور بشار اسد، ما و شرکای ایرانی‌مان، همه تلاش خود را بکار بسته‌ایم که تا جای ممکن در این زمینه توافق حاصل شود. و اگر کسی در تشکیل کمیته قانون اساسی مانع تراشی می‌کند، این مخالفان سوری هستند و ما نسبت به این مسئله بسیار متاسف هستیم.»  

رئیس جمهوری روسیه افزود: «البته ما با حوصله و پیوسته با همه گروه‌های مخالف سوری کار می کنیم تا به هدف تشکیل کمیته قانون اساسی دست یابیم، برای اینکه این کمیته می‌‌تواند پایه و اساس محکمی برای آغاز روند حل و فصل مسائل گسترده سیاسی در سوریه شود.» 

پوتین در پاسخ به سئوالی درباره اینکه به عقیده مخالفان سوری، بشار اسد خود را پیروز بر مخالفان تلقی کرده و بر آنها اعمال فشار می‌کند، یادآور شد: «این یک واقعیت است و اثبات شده که مخالفان رئیس جمهوری بشار اسد و دولت وی را پیروز می‌دانند. البته من با این مسئله موافق نیستم که مقامات دمشق مواضع خود درباره کمیته قانون اساسی سوریه را بر مخالفان تحمیل می‌کنند.»

وی یادآور شد: کار در رابطه با فهرست شرکت کنندگان در کمیته قانون اساسی نه تنها با بشار اسد، بلکه با دولت ترکیه که پاسخگوی مواضع مخالفان در این رابطه است و با روسیه در حال انجام است.

ولادیمیر پوتین همچنین اشاره کرد که چندی پیش بعد از توافق درباره فهرست اعضای این کمیته از سوی مخالفان، این «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سابق دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود که آن را مورد تایید قرار نداد و این موضع گیری برای مقامات مسکو هم کمی عجیب بود.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای یک عملیات گسترده نظامی علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب را بعید ندانست، ولی تاکید کرد که در این رابطه تمامی خطرات احتمالی باید سنجیده و در نظر گرفته شوند.

پوتین گفت: «در این رابطه وضعیت فعلی در منطقه ادلب، با توجه به جمعیت غیرنظامیان ساکن آنجا، سازمان‌های تروریستی مستقر در منطقه که قادر به انجام اقدامات نظامی هستند، باید بطور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و در حال حاضر ما با دوستان سوری خود تمامی این مسائل را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهیم، ولی در مجموع امکان اجرای یک عملیات نظامی دقیق علیه گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه ادلب بعید نخواهد بود.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار