جایگاه رهبری و ولی فقیه در کلام شهدای لرستان

با بررسی وصایای شهدا به عشق و محبت عمیق بین آنها و امام خمینی (ره) و جایگاه ارزشمند ولایت مطلقه فقیه پی می‌بریم. در لابه لای خطوط این وصیت‎نامه‎ها بارها و بارها بحث پیروی از ولی فقیه به میان آمده است.
کد خبر: ۳۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳ - 27April 2019

جایگاه رهبری و ولی فقیه در کلام شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از خرم‎آباد، با بررسی وصایای شهدا به عشق و محبت عمیق بین آنها و امام خمینی (ره) و جایگاه ارزشمند ولایت مطلقه فقیه پی می‌بریم. در لابه لای خطوط این وصیت‎نامه‎ها بارها و بارها بحث پیروی از ولی فقیه به میان آمده است و انگیزه اساسی از رفتن به جبهه را تبعیت از رهبری عنوان کرده‌اند.

بدین منظور برخی از وصیت‎نامه‎های گوهربار شهدای لرستان را ورق زدیم و مطالبی را که مرتبط با جایگاه ولی فقیه و رهبری بود، گلچین کرده و در متن ذیل آوردیم:

شهید علی اصغر اسلامی

«پدر و مادرم، اگر شهید شدم، مبادا در سوگم گریه کنید، مبادا از پیروی ولایت فقیه و رهبری حضرت امام کوتاهی کنید، زیرا معصیت کار و گناهکار حساب می‌شوید. قرآن را بخوانید و در تمامی دعاها شرکت کنید. پیرو ولایت فقیه باشید. اوامر واجب حضرت امام را اطاعت کنید. فرزندان را خوب تربیت کنید طوری که تربیت الهی باشد.»

شهید نادر الفتی یوسفیان

«کسی که ادعای اسلام دارد باید دستور امام خمینی را عمل نماید و دستور امام، دستور جد بزرگوار او می‌باشد، دستور جد بزرگوارش فرمان خداوند است. خدای ناکرده غافل نشوید که فردای قیامت پشیمان شوید. امیدوارم تمام مستضعفین مورد هدایت راه خدا و رسول خدا (ص) باشند.»

شهید ابراهیم امیدی

«خدایا، شهادت در راه خودت و اسلامت نصیبم کن و مرا در صف شهدای اسلام قرار بده و این بنده کوچک خودت را از بندگان خوب، مؤمنین به پیامبرت حضرت محمد (ص) و از شیعیان ولیت حضرت علی (ع) و از مطیعان ولی امرت حضرت مهدی (عج) و نائب برحقش خمینی بت شکن قرار ده.»

شهید بهمن بیرانوند

«از شما مردم قهرمان ومسلمان ایران خواهشمندم که اطاعت از ولایت فقیه را واجب بدانید و جان فدا کردن در این راه را هدف خود بدانید. هرگز از کمبود چیزی شکایت نکنید به یاد جان دادن رزمنده‌ها بیفتید که چطور غریبانه جان می‌دهند.»

شهید سید علی پروانه

«ای خدای مهربان تو خود می‌دانی که برای چه این راه را انتخاب کرده‌ام. در این راه از هیچ کوششی دست نخواهم برداشت. تو آگاهی که من با شناخت و آگاهی و رهنمودهای امام امت، ولایت فقیه و نائب امام زمان (عج)، به میدان نبرد جنگ حق علیه باطل شتافتم.»

شهید حسینعلی پیش‌داد

«برادران عزیزم، هر وقت به یاد من افتادید و دلتان شکست برای امام دعا کنید و پیروزی اسلام و آمرزش من را از خدا طلب نمایید و راه من که همان خط امام و ولایت فقیه است را ادامه بدهید و ان‌شاء الله همه شما از سربازان امام زمان (عج) باشید و سخنان امام را مو به مو عمل کنید و قدر پدر و مادر را بدانید و به امامان احترام بگذارید تا ان‌شاء الله عاقبت شما بخیر باشد.»

شهید ابراهیم ترک

«امت حزب الله، وحدت را حفظ کنید تا دشمن نتواند ضربه‌ای به شما بزند مساجد را حفظ کنید که مساجد سنگر است. خواهران و برادران، پشتیبان روحانیت باشید. امام خمینی را تنها نگذارید که تمام ابرقدرتها از امام درهراسند، امام را تنها نگذارید که نائب امام عصر (عج) و پیشوای برحق مسلمین است.»

شهید احمد سبزی

«بکوشید تا با یاری خداوند منافقین را از دنیا ریشه کن کنید و شما با تکیه بر بازوی ولایت فقیه این کار را می‌توانید انجام دهید و همیشه گوش به سخنان رزهبر باشید. شما را به خون شهدا قسم می‌دهم که پیام شهدا را عمل کنید و می‌بینیم که شهدا چه گفتند، آن‌ها همیشه می گویند که گوش به حرف رهبر و پیرو ولایت فقیه باشید و از ارگانهای انقلابی پشتیبانی کنید.»

شهید روح الله سپهوند

«بدانید دنیا محل امتحان است، محل کشت است و در روز محشر باید نتیجه آن را ببینی آن کس بدبخت است که در روز قیامت خداوند نتیجه کردارش را به دست چپ او بدهد پس باید چه کرد که امام زمان (عج) از ما راضی باشد. معلوم است اطاعت از فرمان حق تعالی و از قرآن کنیم. پیرو ولایت فقیه باشیم.»

فضل الله عالی پور

«با دورود فراوان به صاحب عصر (عج) و نایب برحقش امام خمینی. اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی رزمندگان اسلام پیروزی هرچه باشکوه‌تر حق علیه باطل را از خداوند متعال خواستارم.»

شهید محمد قره سواری

«و شما مجاهدان و رزمندگان فی سبیل الله و ما و همه به حق که باید قدر این نعمت عظمی یعنی وجود مبارک حضرت امام خمینی را بدانیم که ایشان با رهبریهای پیامبر گونه‌اش و صبر و استقامت نمونه‌اش پوزه جهانخواران را به زمین مالید و کمر آنها را خرد کرد.»

شهید غلامحسین خرم آبادی

«ای برادرانم، شما پشتیبان ولایت فقیه و روحانیت مبارز و در خط امام باشید و هیچ گاه به هر قیمتی که شده امام را تنها نگذارید و ای خواهرانم، شماهم مانند زینب (س) زینب زمان باشید و حجابتان را حفظ کرده که مشت محکم و سنگر مهمی بر علیه کافران و از خدا بی خبران می‌باشد.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها