حمله جنگنده‌های سعودی به غیرنظامیان در جنوب یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی با حمله به دو خودروی حامل 10 سرنشین غیرنظامی، آن‌ها را به خاک و خون کشیدند.
کد خبر: ۳۴۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ - 27April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی بار دیگر غیر نظامیان یمنی را هدف حملات خود قرار دادند.

شبکه المسیره یمن امروز (شنبه هفتم اردیبهشت) به نقل از شاهدان محلی در استان الضالع واقع در جنوب غربی یمن گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی دو خودروی غیر نظامی را در منطقه «العود» این استان هدف قرار دادند که بر اثر آن هفت نفر کشته شدند.

در این حمله، سه تن غیر نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند. در بین کشته‌های این حمله، چهار زن و یک کودک زیر شش سال وجود دارد. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از صحنه حادثه، نشان می‌دهد همه اجساد سوخته‌اند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشور‌های عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، د‌ه‌ها هزار نفر که عمده آن‌ها از غیر نظامیان هستند، کشته و زخمی شده‌اند. هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات این جنگ منتشر نشده است.

با این حالی، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) نوشت که تلفات جنگ در یمن بیشتر از آن چیزی است که در آمار‌های رسمی اعلام می‌شود. این روزنامه شمار کشته‌ها را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرده است. سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرده است که بر اثر جنگ محور عربستان سعودی علیه یمن، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کودک در جنگ یمن کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها