رئیس بسیج جامعه زنان:

با یکصد عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس حضور خواهیم یافت

ابتدا باید خودمان شهدا را بشناسیم، سپس آنچه که در زندگی این عزیزان واقعیت داشته را با تمامی فراز و فرودهایش، به نسل امروز منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶ - 21September 2013

با یکصد عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس حضور خواهیم یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مینواصلانی رئیس بسیج جامعه زنان در آستانه هفته دفاع مقدس، گفت: جامعه بسیج زنان با توجه به رسالت خود در ترویج الگوهای ایثار و شهادت و زنده نگداشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای زن، برنامههای متنوعی را برای این هفته در نظر دارد.

اصلانی برپایی نمایشگاه کتاب در نمایشگاه دفاع مقدس را بارزترین فعالیت این سازمان دراین هفته عنوان کرد و افزود: جامعه بسیج زنان با 100 عنوان کتاب درباره زنان شهید در محل نمایشگاه دفاع مقدس حضور دارد و با توزیع این کتابها به معرفی زنان شهید در جامعه امروز میپردازد.


برپایی نمایشگاه زن و دفاع مقدس در سراسر کشور

وی اظهارداشت: رونمایی و توزیع گسترده نرمافزار شماره 2 «زن و دفاع مقدس» که کاملتر از نرمافزار شماره یک آن است، از دیگر اقدامات این سازمان درهفته دفاع مقدس است.
رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به برگزاری نمایشگاه زن و دفاع مقدس در سطح پایگاههای کشور، از دیدار و گفتوگو با خانوادههای شهدا و ایثارگران زن طی هفته دفاع مقدس خبر داد.

قرارگیری 1400 مصاحبه درباره شهدای زن روی سایت

وی ادامه داد: یکی از برنامههای سازمان بسیج زنان، مصاحبه با خانوادههای هفت هزار شهید زن در طول سال است که تاکنون با بیش از 20 درصد از این خانوادهها مصاحبه شده و متن این مصاحبهها طی هفته دفاع مقدس بر روی پایگاه اطلاعرسانی جامعه بسیج زنان، بارگذاری خواهد شد.

تشکیل غرفه زنان شهید در خانه شهید بهشت زهرا(س)

رئیس بسیج جامعه زنان تشکیل غرفه زنان شهید در خانه شهید بهشت زهرا(س) تهران و معرفی سایت زنان شهید را از دیگر اقدامات این نهاد به منظور بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

اصلانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم الگوسازی دفاع مقدس و سیره شهدا برای جامعه امروز، تصریح کرد: سبک زندگی و سیره عملی شهدا، بسیار نزدیک، دست یافتنی و از جنس نسل جوان امروز است؛ بنابراین جوان ما میتواند با الگوبرداری از آن، مسیر تعالی را طی کند.

وی عنوان داشت: بسیج زنان، آشنا کردن جوانان با سیره این شهدا را در دستورالعمل برنامههای خود قرار داده و از تمام ابزارها و روشها برای این امر بهره میبرد؛ چرا که معتقد است خون شهید، زمینه انتقال قداست و معنویت را به جوان امروزی که فطرتش پاک است، منتقل میکند.

لزوم الگوسازی دفاع مقدس و سیره شهدا برای جامعه امروز

رئیس بسیج جامعه زنان فطرت شورآفرین جوانان را آماده دریافت الگوهای عملی شهدا دانست و خاطر نشان کرد: در راستای معرفی شهدا به نسل امروز باید جانب امانتداری را رعایت و از مبالغه یا کمگویی در این زمینه پرهیز کرد؛ چرا که آفت انس گرفتن جوانان با شهدا، مبالغه و گزافهگویی درباره این بزرگواران است.

اصلانی بیان کرد: ابتدا باید خودمان، شهدا را بشناسیم، سپس آنچه که در زندگی این عزیزان واقعیت داشته را با تمامی فراز و فرودهایش، به نسل امروز منتقل کنیم و مطمئن باشیم که خود شهدا تاثیرات لازم را در روح، حرکت و رفتار جوانان خواهند گذاشت.

لزوم امانتداری در معرفی شهدا

رئیس بسیج جامعه زنان در بخش دیگری از صحبتهای خود با ضروری دانستن ایجاد پل میان نسل دفاع مقدس و نسل امروز، تصریح کرد: راه برونرفت از مشکلاتی که خانوادههای امروز را مورد هجمه قرار داده است، بهرهمندی از سیره و رفتارهای شهدا در سالهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه شهدا راههای برونرفت و حل معضلات را به جامعه معرفی میکنند، اظهار داشت: وظیفه ما این است که این راهها را از سیره عملی شهدا استخراج و از طریق رماننویسی، داستان، بیان خاطرات، ایجاد کرسیهای آزاداندیشی، گپ و گفتوگو، نشستها، کارگاههای آموزشی در سطح مدارس، فضای مجازی و به طور کلی با هر روش و ابزار ممکن به نسل امروز معرفی کنیم.

اصلانی، لازمه تطابق عملکردی نسل امروز و بهرهوری حداکثری از الگوهای شهدا را درک روزافزون دغدغههای نسلهای امروز و آینده دانست و تصریح کرد:بسیاری از ظرفیتهای زندگی شهدا تاکنون ناشناخته مانده و نیاز است با واکاوی و پژوهشهای گسترده، این ظرفیتها شناسایی و به جوانان معرفی شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار