سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-34/ مدیر عامل مرکز نشر «هاجر»:

«فرهنگ‌نامه فاطمی» کتاب پرفروش نشر «هاجر» است

«احمد شایان‌فر» گفت: در نمایشگاه امسال با 23 عنوان کتاب چاپ اول حضور پیدا کردیم که در این میان کتاب 9 جلدی «فرهنگ‌نامه فاطمی» با استقبال زیادی مواجه شده است.
کد خبر: ۳۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ - 28April 2019

«فرهنگ‌نامه فاطمی» کتاب پرفروش نشر «هاجر» است«احمد شایان‌فر» مدیر عامل مرکز نشر «هاجر» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده و وابسته به حوزه علمیه خواهران است. این مرکز از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرد و از همان سال هم به صورت مستمر در نمایشگاه کتاب حضور داشته. در سال 1397 حدود 53 عنوان کتاب چاپ اول داشتیم و 23 عنوان کتاب نیز در سال 1398 منتشر کردیم. این کتاب‌ها پیرامون موضوعات زن، خانوداه، احکام، ادبیات و معارف قرآنی است، همچنین در موضوع دفاع مقدس 9 عنوان منتشر شده که راوی آن مادران، همسران شهدا و یا خاطرات زنان در دفاع مقدس هستند.

وی در ادامه گفت: کتاب‌های دفاع مقدس به دلیل چاپ اول بودنشان و تنوع موضوع با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان مواجه شدند. کتاب سه جلدی «اخلاق» با موضوع اخلاق فردی، اجتماعی و اخلاق بندگی جزو کتب پرفروش ما بوده است. در حوزه کتاب‌های پیرامون اهل بیت، کتاب 9 جلدی «فرهنگ‌نامه فاطمی» که در رابطه با زندگی و سیره حضرت زهرا (س) در روز اول نمایشگاه رونمایی شد مورد استقبال قرار گرفت.

شایان‌فر در ادامه توضیح داد: «فرهنگ‌نامه فاطمی» نوشته سیدحسین اسلامی و جمعی از فاطمی‌پژوهان است که در طول هفت سال تدوین و تالیف شده است. این کتاب که در سال 1398 منتشر شده با استفاده از هزار و 500 منبع موثق به نگارش درآمده و تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) را در دو بخش زندگی و رفتار فاطمی شامل سیره فاطمی، سیره قرآنی، سیره اجتماعی، سیره اقتصادی و بخش دوم کتاب نیز شامل مجموعه گفتار و سخنان آن حضرت است که این بخش شامل وصایا، زیارات، تعقیبات، اشعار و خطبه‌های آن حضرت است. در نهایت هم شخصیت حضرت زهرا (س) از منظر علما، اندیشمندان اهل سنت و مستشرقین غربی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: در نمایشگاه امسال مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «کرامت زن» برگزار می‌کنیم که روزانه یک سوال مطرح و روز بعد برندگان اعلام می‌شوند. شرکت کنندگان به دو صورت حضوری و اینترنتی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. اصل کتاب در سایت نشر هاجر موجود و قابل دریافت است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها