معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد کرمانشاه:

فرهنگ و هنر همیشه باید در خدمت انقلاب و ارزش‌های انقلابی باشد

«پریسا محمدی» گفت: فرهنگ و هنر همیشه باید در خدمت انقلاب و ارزش‌های انقلابی باشد و متعهد و مسئول در برابر ادبیات دفاع مقدس گام برداریم.
کد خبر: ۳۴۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ - 29April 2019

فرهنگ و هنر همیشه باید در خدمت انقلاب و ارزشهای انقلاب باشد/جهاد و مقاومت باید با زبان داستان به جامعه مخاطبان منتقل شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «پریسا محمدی» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در دومین جشنواره ملی فرهنگی ادبی بازی‌‌دراز که در هنرستان زینبیه شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ و هنر همیشه باید در خدمت انقلاب و ارزش‌های انقلابی باشند و متعهد و مسئول در برابر ادبیات دفاع مقدس گام برداریم.

محمدی افزود: جشنواره فرهنگی ادبی بازی‌دراز با هدف پرداختن به ادبیات پایداری، ادبیات جنگ در چهار بخش شعر (فارسی و کردی)، دلنوشته، خاطره نویسی و بخش ویژه زلزله اجرا شد.

وی اضافه کرد: یک هزار و 201 اثر به دبیرخانه جشنواره بازی‌دراز ارسال شده که با حضور هیات داوران استان کرمانشاه 27 نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر شناخته شدند.

این مسئول گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ادبی به ما کمک می‌کند که ادبیات پایداری را تقویت کرده و خاطرات و رشادت‌های دلاورمردانی که بخصوص در حماسه بازی‌دراز نقش آفرینی کردند را نیز قدر بدانیم.

حجت‌الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب نیز در این مراسم گفت: نقش و جایگاه داستان نویسان، شعرا و ادیبان با محوریت فرهنگ انتظار، مقاومت، ایثار، شهادت نقش مهم و برجسته‌ای است و فلسفه جهاد و مقاومت باید با زبان داستان به جامعه مخاطبان منتقل شود.

فاطمی‌نسب تصریح کرد: فلسه انقلاب اسلامی ایران این است که شرایط برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم کنیم مسائل در جامعه رشد بدهیم و برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

امام جمعه سرپل ذهاب متذکر شد: در رسیدن به پیروزی انقلاب و اهداف عالی انقلاب باید فرهنگ شهادت، ایثار، جهاد و مقاومت را در بین جامعه ترویج بدهیم و موجب اثرگذاری و معرفت افزایی شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها