استاندار استان مركز عنوان کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف جامعه اسلامی

استاندار استان مرکزی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف جامعه اسلامی و وظیفه همگانی است.
کد خبر: ۳۴۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 28April 2019

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین اهداف جامعه اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی امروز در همایش سفیران کنگره نقش امام خمینی در دوران دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی با اشاره به رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های دلیر‌مردان ایران اسلامی در آن دوران و رهنمودهای پیامبرگونه عالمی وارسته گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون پاک و مطهر شهیدان و از خودگذشتگی ایثارگران و جانبازان است و ما باید امروز این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره ملی افزود: عزت ، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدبون مجاهادت ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت خانواده‌های سرافراز شهدا و ایثارگران کشور است و ما باید با برگزاری این کنگره قدر‌دان این مجاهد و از خودگذشتگی باشیم.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان داشت: تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنایی بیشتر مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین نقش فرماندهی امام خمینی (ره) در طول دفاع مقدس، تدوین و نشر آثار شهدای گلگون کفن دفاع مقدس در استان و کشور، ترویج فرهنگ شهادتف ایثار و مقاومت از اهداف برگزاری این کنگره است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امام خمینی در دوران جنگ به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا فرماندهی عالی جنگ را بر عهده داشتند، افزود: ایشان با بهره‌گیری از شیوه ها و تدابیر خاص خویش هشت سال دفاع مقدس را رهبری و اعجاب و شگفتی سیاستمداران دشمن را برانگیختند.

آقازاده با تاکید بر اینکه بی شکت حضور پرشور جوانان و وحدت و یکپارچگی اقشار مختلف ملت ایران اسلامی از عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی است، گفت: امروز نیز رمز بقا و تکامل خط و راه امام خمینی (ره) و موفقیت ایران اسلامی در وحدت و انسجام ملی نهفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سرکشی و دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اضافه کرد: تکریم خانواده ایثارگران و شهدا یک وظیفه و حقیقت است و همه ما باید افتخار کنیم که خادم این عزیزان هستیم.

این مسئول حضور در کنار جانبازان، ایثارگران و حانواده شهدا را سبب ایجاد روحیه و انگیزه در مدیران و مسئولان دانست و بیان کرد: خانواده شهدا بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و مظهر صبر و شکیبایی هستند و حق بزرگی بر گردن آحاد ملت ایران دارند.

آقازاده با اشاره به اینکه در سال 97 و ایام هفته دولت و دهه فجر با بیش از یک هزار خانواده معظم شهدا و ایثارگران و در سطح استان توسط مدیران ارشد و مسئولان دیدار و سرکشی داشتیم گفت: دیدار با این عزیزان از برنامه های هفتگی مدیریت ارشد استان است به طوری که در سال 97 با حدود 50 خانواده معزز شهدا و ایثارگران نیز به صورت هفتگی دیدار داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز ما بیشتر به روحیه جهاد و فداکاری در جامعه نیاز داریم بیان کرد: روحیه جهاد و فداکاری در فرهنگ ایثار و شهادت نهفته است و باید این فرهنگ در بین نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی نهادینه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار