مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

87 مدرسه در لرستان دچار خسارت جدی سیل شدند

«رضا زینی‌وندمقدم» گفت: 87 مدرسه در جریان سیل اخیر در لرستان دچار خسارت جدی شدند.
کد خبر: ۳۴۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ - 28April 2019

در جریان سیل اخیر 87 مدرسه در لرستان دچار خسارت جدی شدند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «رضا زینی‌وند‌مقدم» مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان در سال‌ جاری، اظهار داشت: سیل لرستان به سیل مهربانی و عطوفت مردم تبدیل شد.

وی به مصوبات جلسات گذشته شورای آموزش و پرورش استان اشاره کرد و با ذکر این مطلب که در جلسه گذشته تجهیز اردوگاه آیت‌الله کمالوند مصوب شد، ادامه داد: در این راستا جلسه‌ای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان انجام شد تا بتوانیم این مرکز را به یک ظرفیت برای دانش‌آموزان و استان تبدیل کنیم.

زینی‌وند‌مقدم با ذکر این مطلب که در دولت تدبیر و امید پوشش پیش‌دبستانی‌های استان از ۱۳ درصد به ۷۰ درصد رسیده، اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه‌هایی که متولی فعالیت روستایی هستند دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان ضروری غیراجباری در روستاها برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به تقویت و حمایت مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد و بیان داشت: حمایت ویژه‌ای در مدارس شبانه‌روزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شد این در حالی است که در حوزه هوشمندسازی و تجهیز هنرستان‌ها با همکاری مجمع خیران اقدامات خوبی در حال انجام است.

این مسئول در ادامه دستور کار جلسه را ارائه وضعیت مدارس سیل‌زده برشمرد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ اتاق برای مهمانان نوروزی آماده شد که با وقوع سیل ۱۲ فروردین بخش زیادی از مردم و نیروهای امدادی سیل‌زده در مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش اسکان داده شد.

وی با ذکر این مطلب که ۸۷ مدرسه در جریان سیل اخیر دچار خسارت جدی شده و ۵۰۰ مدرسه دچار آب‌گرفتگی شدند، تصریح کرد: در سیل اخیر لرستان تجهیزات ۱۳۹ مدرسه دچار آسیب شد این در حالی است که با پیگیری‌های شبانه‌روزی ۱۰۰ کانکس و ۵ هزار میز و نیمکت به لرستان ارسال شد و ۲۴ هزار جلد کتاب به صورت رایگان بین دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان توزیع شده است.

زینی‌وند‌مقدم به اختصاص ۵ میلیارد تومان برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان اشاره کرد و با بیان اینکه سازماندهی دانش‌آموزان آسیب‌‌دیده از کارهای آموزش و پرورش لرستان بود، خاطرنشان کرد: اردوی آموزشی علمی دانش‌آموزان پایه دوازدهم پلدختر و معمولان با دعوت از ۱۰۰ معلم نخبه و مجرب تهران به مدت ۴۵ روز در حال برگزاری است این در حالی است که پیگیر تسهیل آزمون خرداد دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به اعزام ۳۰۰ مشاور و روانشناسی با هدف مشاوره تحصیلی و روانشناسی با همکاری بهزیستی به پلدختر و معمولان اشاره کرد و افزود: برخی از املاک آموزش و پرورش به اقتضای زمان و شرایط استان در اختیار برخی ارگان‌ها قرار گرفته با توجه به اهمیت موضوع دستگاه‌ها طبق فرجه مشخص املاک را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره و اضافه کرد: در دهه فجر سال گذشته در یک مرحله از فرهنگیان تجلیل شد و در هفته بزرگداشت مقام معلم از ۱۴۳ فرهنگی استان به‌عنوان معلمان توانمند و نمونه تجلیل خواهد شد.

زینی‌وند‌مقدم به بهره‌وری از فضاهای بلااستفاده آموزش و پرورش اشاره و با ذکر این مطلب که تغییر کاربری این املاک به صراحت در قانون بیان شده است، گفت: در سال ۹۶ تاکنون تعداد ۱۳۶ مورد فضاهای بلااستفاده مصوب شد، اما تنها یک مورد آن عملیاتی شده چرا که برخی از این مصوبات در کمیسیون ماده ۵ مصوب نمی‌شود و با توجه به گستردگی کار آموزش و پرورش و منابع محدود بودجه‌ای باید از فضاهای بلااستفاده بهترین استفاده را کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار