نماینده ولی فقیه در بوشهر عنوان کرد؛

حمایت از دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان برای تولید علم

آیت‌الله «غلامعلی صفایی‌بوشهری» گفت: در دانشگاه‌ها باید به استادان، هیأت علمی و دانشجویان توجه و از آنها حمایت شود که به تولید علم و سپس مرجعیت علمی برسیم.
کد خبر: ۳۴۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ - 28April 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی‌بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز (یکشنبه) در نشست با مسئولان و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه موضوع علم در شرایط کنونی جهان یک شرایط بسیار پیچیده‌ای دارد اظهار داشت: چون علم اقتدارزا است کشورهای غربی به دنبال انحصار، اسارت و آپارتاید آن هستند و اکنون علم در غرب تحت سلطه سرمایه‌داری است.

وی جو حاکم بر دانشگاه‌های غربی را سکولاریسم دانست و گفت: انتهای آن، سودآوری برای سرمایه‌داران و کشورهای سلطه‌گر است و صهیونیسم نیز به شدت این کار را به صورت پنهان مدیریت می‌کند.

امام جمعه بوشهر علم را یک موهبت  الهی دانست و افزود: علم یک موهبت الهی است که خداوند در اختیار بشر گذاشته و محصولاتی که تولید می‌شود نباید انحصار شود و باید در اختیار همگان قرار گیرد.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، زکات علم، ترویج آن است، تأکید کرد: علم از آن انسانیت است نه از آن یک جغرافیا و این نگاه اسلام به علم است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: یک مملکت اگر بخواهد در نظام جهانی مؤثر باشد باید حتما در عرصه دانش، علم و فنآوری و محصولات دانش بنیان توانمند باشد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بر دانش جهانی، نگاه امپریالیسم علمی حاکم است اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران برای کنار زدن این نگاه به وقوع پیوسته  تا علم را آزاد کند و در اختیار بشر قرار دهد.

وی توجه به پژوهش و تولید علم را در دانشگاه‌ها را امری ضروری دانست و تاکید کرد: در دانشگاه‌ها باید به استادان، هیئت علمی و دانشجویان توجه و از آنها حمایت شود که به تولید علم و سپس مرجعیت علمی برسیم.

صفایی‌بوشهری توسعه و پیشرفت را منوط به پژوهش در عرصه ظرفیت‌ها و به تولید رسیدن علمی آنها دانست و افزود: طرح‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی آنها باید در اولویت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار