سرهنگ بخشنده عنوان کرد؛

پیگیری پلیس برای تصویب قانون مجازات مجزا برای ماده مخدر گل/ بیشترین کشفیات پلیس تریاک است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با بیان اینکه در زمینه مبارزه با افرادی که اقدام به وارد کردن بذر ماده مخدر «گل» به کشور می‌کنند، کشفیاتی در فرودگاه داشته‌ایم، گفت: در حال پیگیری هستیم تا برای ماده مخدر گل، قانون مجازات مجزایی تصویب شود.
کد خبر: ۳۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ - 29April 2019

پلیس به دنبال تصویب قانون مجازات مجزا برای ماده مخدر گل/ بیشترین کشفیات پلیس تریاک استسرهنگ «محمد بخشنده» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‎پرس، با بیان اینکه بیشترین کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ چه امسال و چه در سال‌های گذشته مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است، اظهار داشت: در ابتدای سال تاکنون بیش از دو تُن و 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده که بیش از یک تُن آن تریاک بوده است و این بدین معناست که بیش از 80 درصد کشفیات و مصرف را تریاک به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: متأسفانه در شهر تهران مصرف ماده مخدر گل رو به افزایش است؛ این در حالی است که  مصرف شیشه کاهش یافته است.

بخشنده در ادامه گفت: بذر ماده مخدر گل از کشور هلند وارد ایران می‌شود و متاسفانه کاشت ماده مخدرگل به راحتی در آپارتمان‌ها و گلخانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برخورد با افرادی که حامل این بذر‌ها باشند، کار آسانی نیست، به طور مثال یک نفر چهار عدد بذر این ماده مخدر را همراه دارد که این تعداد از بذر قابل شناسایی نیست و حتی در یک آدامس هم می‌تواند جاساز شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ عنوان کرد: در زمینه مبارزه با افرادی که اقدام به وارد کردن بذر ماده مخدر گل به کشور می‌کنند کشفیاتی در فرودگاه داشته‌ایم.

بخشنده گفت: برای برخورد با مصرف کنندگان و توزیع کنندگان ماده مخدر، ما مجازات جداگانه‌ای نداریم و در صورت دستگیری افراد طبق همان قانونی که برای حشیش و تریاک است با آن‌ها برخورد می‌شود؛ هرچند باید به این نکته نیز اشاره کرد که پلیس مبارزه با مواد مخدر در حال پیگیری است تا برای ماده مخدر گل قانون مجازات مجزایی تصویب شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها