نامه پاسدار شهید علی اصغر شمس به شهید پیچک/ زیر آتش قرار گرفتن منطقه عملیاتی

پاسدار شهید «علی اصغر شمس» در نامه خود به شهید پیچک درباره وضعیت منطقه عملیاتی گزارش می‌دهد.
کد خبر: ۳۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 04May 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «علی اصغر شمس» در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۲۶ در همدان چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۱ منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نامه پاسدار شهید علی اصغر شمس به شهید پیچک/ زیر آتش قرار گرفتن منطقه عملیاتی

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

موضوع: عملیات چریکی در شیرین آب

از: گروهان ۳ جمعی گردان ۳ پادگان ولیعصر (عج)

به: ستاد عملیات جنگی پادگان ابوذر برادر پیچک (شهید)

بدینوسیله به آن ستاد ابلاغ می‌گردد که طبق اطلاعاتی که قبلاً به شما گزارش داده بودیم و به مدت پانزده روز شناسایی که قبلاً از منطقه نموده بودیم و اطلاع کافی که از داربلوط و محمدعلی دارم و شخصاً به اتفاق ۱۲ نفر از نیرو‌های بسیج و برادران پاسدار برای آوردن جنازه شهید اقدام نمودم و آن‌ها را بعد از انجام مأموریت با موفقیت به پادگان آوردم و جنازه‌ها و اسلحه‌های آن‌ها را (سه شهید موحد دینی- احمد رحیمی- نبی احمدعلی) که با ماشین خاور آورده بودیم تحویل بیمارستان پادگان ابوذر داده با وجود روحیه خیلی عالی برادران پاسدار و بسیجی همراه ما که همکاری لازم را نموده‌اند.

به اطلاع شما می‌رسانم که نظر به اینکه منطقه داربلوط و روستای جگر محمدعلی توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری لازم را انجام نداده و نمی‌دهد و هر روز بیش از صد تیر توپ و خمپاره و دشمن بر روی روستای جگر محمد علی و داربلوط ریخته می‌شود که با وجود دیده‌بانی توپخانه هرچند تقاضای آتش می‌کنیم که عمل آتش انجام نمی‌گیرد و روزانه به حرف دیده‌بانی دشمن ۴ الی ۵ تیر توپ شلیک می‌شود و آتش کافی به آن‌ها شلیک نمی‌شود.

و لذا به خاطر داشتن وسیله کافی در جهت حمل و تخلیه زخمی‌ها که چنان که قبلاً در اثر خونریزی ۲ نفر شهید از جگر محمدعلی و ۴ نفر دیده‌بانی اطراف و نداشتن راه تخلیه نیرو در روز و شب از انجام اینگونه مأموریت‌های ایزائی را در این کارساز نمی‌دانم، زیرا اگر مأموریت در کمال موفقیت هم که انجام شود نیروی جگر محمدعلی و داربلوط در زیر آتش شدید دشمن کافر قرار می‌گیرد و شما هیچ امکانی نداشته و ندارید که در روز آن‌ها را تدارک کنید و یا زخمی‌ها را از آن منطقه خارج کنید و نه راه تدارکاتی در روز دارید.

حتی پیاده هم امکان ندارد چنانکه مدت سه ماه است دیده‌اید امکان رسیدگی در شب و عملیات چریکی ضایعات بیشتری را در پیش خواهد داشت ضمناً یادآور می‌شود که کلیه نیرو‌های این گردان حاضر به انجام این مأموریت به خاطر ضایعات بعدی نیستند و اینگونه مأموریت‌ها را فعلاً در این منطقه غیر اصولی می‌دانم.

علی اصغر شمس

فرمانده گردان ۳

۱۳۶۰/۱/۲۶»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار