حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

فلسفه وجودی سپاه برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه چون انقلاب زنده و اثرگذار است، دشمن دارد، گفت: فلسفه وجودی سپاه و پاسدار «انی احامی ابداً ان دینی» و فرهنگ عاشورایی است.
کد خبر: ۳۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ - 29April 2019

فلسفه وجودی سپاه برگرفته از فرهنگ عاشورایی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که در آستانه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد با اشاره به الزامات پاسداری از انقلاب در گام دوم، در چهلمین سال انقلاب اظهار داشت: در این ۴۰ سال انقلاب توقف نداشته و زنده و اثرگذار باقی مانده است.

وی ادامه داد: چون انقلاب زنده و اثرگذار است، دشمن دارد و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر انقلاب مُرده و اثرگذار نبود، دشمن نداشت.

حجت الاسلام حاجی صادقی بیان کرد: این انقلاب، چون مورد حمله و تهاجم قرار می‌گیرد محافظ و پاسداری می‌خواهد؛ محافظ انقلاب پاسدار انقلاب است و فلسفه وجودی سپاه و پاسدار «انی احامی ابداً ان دینی» و فرهنگ عاشورایی است.

وی در مورد پاسداری انقلاب با تاکید بر اینکه پاسداری یک ضرورت است و تاریخ مصرف پاسداری تمام نمی‌شود، تصریح کرد: تا انقلاب زنده است، محافظ و پاسدار می‌خواهد و چون امروز خطر‌ها و دشمنی دشمنان بیشتر و پیچیده‌تر شده، پاسداری از انقلاب در این وضیعت حساس‌تر، دقیق‌تر و ظریف‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: کسب توانایی و قدرت پاسداری از انقلاب طبق آیه «و اعدولهم مستطعتم من قوه» لازم و ضروری است.

حجت الاسلام  حاجی صادقی با برشمردن دو عامل اقتدار پاسداران عنوان کرد: یکی از این عوامل، قدرت سخت و بیرونی است؛ یعنی سلاح‌ها و تجهیزات مثل موشک و... است، که اگر قدرت نداشته باشیم، امنیت نداریم و خداوند می‌گوید قوی باشید، اگر قوی نباش، قدرت‌های ظالم شما را تحمل نخواهند کرد و امروز اگر می‌توانیم بر سر آمریکا و دشمنان فریاد بزنیم و خواب راحت را از آن‌ها بگیریم، به خاطر قدرت و توان ماست.

وی افزود: بعد دوم قدرت، قوت نرم و آهن بودن است که خودمان قوی باشیم؛ یعنی استقامت فکری و عملی و توانمندی‌ها روحی داشته باشیم و آهن یعنی قدرت دفاعی و تجهیزات داشته باشیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر لزوم کسب علم و معنویت گفت: مولفه‌های قدرت درونی، معنویت انقلابی است. اسلام طرفدار معنویت تحریک آفرین است نه معنویت انزواگرایانه و این معنویت و عرفان حسینی است که امام حسین (ع) را به کربلا آورده و حماسه عاشورا می‌آفریند.

وی یکی دیگر از مؤلفه‌های معنوی را بصیرت دینی، تعمق اندیشه‌ها و باور‌های دینی دانست و ادامه داد: دشمنان می‌خواهند به پاسدار و پاسداری ضربه بزنند تا انقلاب و نظام را هدف قرار داده باشند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که قدرت معنویت و بصیرت را از سپاه بگیرند.

نماینده ولی فقیه در سپاه سپس با اشاره به هفته عقیدتی در سپاه افزود: برنامه‌ها و دوره‌های عقیدتی باید تولیدکننده، تقویت‌کننده، تعمق‌بخش و گسترش‌دهنده آن قوت درونی باشد و کار عقیدتی تلاش برای تحقق پاسداری از انقلاب است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار