رئیس فرهنگ و ارشاد گیلانغرب خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی شعر «گیلانغرب در دفاع مقدس» در کرمانشاه

«کیوان پیشقدم» گفت: جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس فردا همزمان با سالگرد عملیات بیت‌المقدس و روز ملی خلیج فارس در شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ - 29April 2019

جشنواره ملی شعر «گیلانغرب در دفاع مقدس» به مناسبت عملیات بیت المقدسبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «کیوان پیشقدم» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گیلانغرب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره ملی شعر گیلانغرب در دفاع مقدس فردا همزمان با سالگرد عملیات بیت‌المقدس و روز ملی خلیج فارس در شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه در 2 بخش اصلی و ویژه و با زبان فارسی و کردی اجرا می‌شود.

پیشقدم افزود: «احیا فرهنگ شهادت»، «خاطرات جبهه و جنگ»، «بسیج و دفاع مقدس»، «نقش زنان در دفاع مقدس»، «نقش سنگرسازان بی سنگر» و «شهدای حرم» و بخش ویژه «گیلانغرب در دفاع مقدس»، «چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب» و «عملیات مطلع الفجر و شهدای گیلانغرب» ازمحور‌های اصلی جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه 632 اثر بدون محدودیت سنی در این جشنواره شرکت کرده‌‌اند تصریح کرد: از این تعداد 130 اثر به زبان کردی و مابقی به زبان فارسی هستند و پس از انجام داوری، هیات داوران آثار برتر و همچنین آثار شایسته تقدیر در هر 2 بخش را معرفی می‌کند.

این مسئول ادامه داد: درهریک از محور‌های تعیین شده به پنج اثر برتر جوایز نفیس همراه با لوح اهدا خواهد شد و این جشنواره در سال‌های گذشته به صورت استانی، منطقه‌ای و غرب کشور با شرکت 11 استان برگزار شده بود و اینک به جشنواره ملی ارتقا یافته است.

شهرستان گیلانغرب به واسطه حماسه آفرینی‌ها و استقامت مردمانش در دوران دفاع مقدس، عنوان دومین شهرستان مقاوم کشور را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار