ادامه بده بستان برلین ـ ریاض و آموزش نظامیان سعودی

برخی رسانه‌ها از تداوم همکاری نظامی برلین ـ ریاض و آموزش پرسنل ارتش آل سعود در آلمان خبر دادند.
کد خبر: ۳۴۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ - 29April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، با وجود تنش‌ها به‌خاطر تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، اخبار درز کرده از وزارت دفاع آلمان بر تداوم آموزش نظامیان سعودی از سوی برلین حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «لیدرشیپ» پنج نظامی سعودی از ماه جولای (خرداد) آموزش دوره افسری را در ارتش آلمان آغاز می‌کنند و سپس دو تن از آن‌ها دوره ویژه‌ای را در نیروی هوایی آلمان خواهند گذراند.

گفته می‌شود که این افراد در ماه‌های گذشته دوره‌های یادگیری زبان آلمانی را نیز گذرانده‌اند. قرار است هفت نظامی دیگر ارتش آل سعود برای شرکت در دوره آموزش افسری زبان آلمانی را در مرداد در این کشور فرا گیرند. برگزاری این دوره آموزشی حین دیدار وزیر دفاع آلمان از ریاض در دسامبر (دی) ۲۰۱۶ مورد موافقت قرار گرفت.

ارتش آل سعود همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در ششم فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور و همچنین خلع سلاح «انصار الله» در یمن آغاز کرد، اما با گذشت چهار سال و بروز فاجعه انسانی تاکنون به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان به دنبال ماجرای قتل «جمال خاشقچی» در نوامبر (آذر) ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول تحریم‌های تسلیحاتی جزئی را بر این کشور و برخی دیگر اعمال کرد. این تحریم تسلیحاتی اخیرا با فشار‌های انگلیس و فرانسه به دلیل مشارکت آلمان در ساخت برخی قطعات نظامی لغو شد.

ائتلاف سعودی در جریان جنگ یمن حدود ۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار فقط برای حمله‌های هوایی هزینه کرده است. آخرین ارقام منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد نیز نشان می‌دهد که حدود ۸۵ هزار کودک زیر پنج ساله یمنی از سال ۲۰۱۵ تاکنون بخاطر گرسنگی جان باخته‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار