نهضت ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات:

مقاماتی که مدیریت بیگانه بر فضای مجازی کشور را ترجیح داده‌اند باید تحت تعقیب قرار گیرند

نهضت ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات در اطلاعیه شماره دوم خود تاکید کرد: مقاماتی که مدیریت بیگانه بر فضای مجازی کشور را بر مدیریت ایرانی ترجیح داده‌اند باید توسط مقامات قضایی تحت تعقیب قرار گیرند.
کد خبر: ۳۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳ - 29April 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، اطلاعیه‌ای از سوی نهضت مردمی ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات منتشر شده که به شرح زیر است:

«ملت شریف ایران، فرزانگان و فرهیختگان ایرانی

این روز‌ها همگان شاهد آن هستند که آنچه در اطلاعیه شماره اول این نهضت در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ نسبت به آن هشدار داده شد کاملا عینیت یافته وابعاد فاجعه‌ای که پیش بینی می‌کردیم برای عموم مردم روشن گردیده است.

نقض حاکمیت ملی و دست اندازی سازمان‌های مخوف استعمارگر صهیونیستی به حیطه مدیریت کشوروشرم آورتر از آن شکستن حریم خصوصی ایرانیان و ورود اجانب به گوشی‌های تلفن همراه و حذف و اضافه موارد دلخواه دولت‌های متجاوز عمق آسیب پذیری کشور از مدیریت بیگانگان بر شبکه‌های ارتباطی ایران را آشکار ساخت.

برای ملتی که برای تحقق و حفظ استقلال خود چندین دهه قربانیان فراوانی تقدیم کرده است چه ننگی بالاتر از آن که بیگانگان به سادگی با شکستن حیطه حاکمیت ملی و حتی حیطه زندگی خصوصی آنان مسیر‌های ارتباط و اطلاع رسانی را به آنان دیکته کنند؟

برای ملتی که برای کسب آزادی و حفظ آن خون‌های زیادی داده و خون دل‌های فراوانی خورده است چه خفتی بدتر از این که بیگانگان برای چنین ملتی تعیین تکلیف کنند که پیام چه کسی شنیده شود و پیام چه کسی شنیده نشود و چه خبری به اطلاع مردم برسد و چه خبری نرسد؟

اینستاگرام صفحه سرداران سپاه و بسیاری از علمای اخلاق و چهره‌های علمی کشور را می‌بندد و پیام‌هایی را که بر خلاف منافع صهیونیست هاست از صفحات همه مشترکان پاک می‌کند، گوگل شبانه به گوشی‌های کاربران ایرانی ورود می‌کند و با دستبرد اپلیکشن‌های انتخاب شده توسط ایرانیان را به بهانه خطرناک بودن و بدافزار بودن پاک می‌کند، یوتیوب برای محتوای به اشتراک گذاری شده ما تصمیم می‌گیرد، توییتر حساب‌های کاربری ما را کنترل می‌کند و حساب‌های کاربری بسیاری از فرهیختگان ایرانی را حذف می‌کند و همه این‌ها در پیش چشمان ما بدون هیچ واکنشی از سوی دستگاه‌های مسول کشور رخ می‌دهد.

بهانه این موسسات استعماری برای سلب آزادی و تعرض به استقلال ایرانیان این است که آن یکی بدافزار است، آن دیگری محتوای مجرمانه دارد، دیگری از تروریست‌ها حمایت کرده است بدون آنکه هیچکدام از این اتهامات در جایی ثابت شده باشد، در حالی که در دادگاه‌های اروپا و آمریکا و حتی در کنگره آمریکا بار‌ها اثبات شده است که گوگل بزرگترین ابزار جاسوسی و سرقت اطلاعات دنیاست، فیس بوک دستش مستقیم در دست سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده است، آمریکا خودش در حمایت از تروریسم ید طولانی دارد و رژیم جهانی اش یک رژیم جاسوسی اطلاعاتی امنیتی محض است و همه عالم میدانند متعرضان به حریم خصوصی ایرانیان در فضای مجازی خودشان جاسوس و مجرم و تروریست هستند و نه ملت ایران.

بیشتر از سه روز است که تلگرام طلایی وهاتگرام از تلفن‌های همراه مردم حذف شده است. اما ظاهراً دعوا با کلید واژه‌های محبوبی مثل حق الناس که مسئولان امر در صفحات شخصی شان منتشر می‌کنند آدرس غلط پیدا کرده است و مسئله درحد یک اتفاق برای پوسته‌ی پیام رسان تلگرام تنزل داده شده است.

مسئله اصلی اینست شبانه بدون اجازه مردم ایران، یک شرکت آمریکایی به نام گوگل به گوشی‌های شخصی مردم که حریم خصوصی آن‌ها محسوب می‌شود وارد می‌شود و گوشی‌هایی که با مجوز دولت ایران وارد کشور شده - و از این واردات سود سرشار کسب کرده بدون مجوز همان دولت؛ مورد تعرض قرار داده ومواردی را حذف می‌کند. چند وقت پیش هم اپل کلیه آپ‌های ایرانی رادر گوشی‌های خود غیرفعال کرد. ماجرا فقط حذف چند ایکون و آپ از گوشی هوشمند مردم نیست. بلکه پشت سر هم آیکون ایرانی ساخته ی، هزاران جوان استارت اپی، صد‌ها شرکت نوپای فعال که بر بستر صنایع نوین در حال رشد هستند در معرض ورشکستگی و فروپاشی قرار می‌گیرند.

جا دارد که همه‌ی اصحاب قلم و همه‌ی رسانه‌ها دست در دست یکدیگر در مقابل این ظلم فاحش فریاد برآورند و مسئولان خوش خیالی که به مدیریت بیگانگان بر شبکه‌های اطلاعات و ارتباطات اعتماد کرده‌اند را از خواب غفلت بیدار کنند و از حقوق ملت مظلوم ایران در این عرصه دفاع کنند.

نه فقط رسانه‌ها و اصحاب قلم بلکه همه کسانیکه با کوچکترین اعمال محدودیت در رسانه‌ها توسط دستگاه‌ها و مسئولانی که منتخب مستقیم و غیر مستقیم خود مردم هستند و بنا به مصالح و براساس منافع عمومی عمل می‌کنند نظام را به سانسور متهم و خواهان آزادی بی قید و شرط انتشار مفاسد و شایعات و موارد ضد امنیت ملی هستند هم باید در مقابل دست اندازی گوگل و اینستاگرام و توئیتر و تلگرام به حوزه مدیریت ملی و حیطه خصوصی ایرانیان فریاد برآورند و گرنه روشن خواهد شد که دغدغه آن‌ها نه آزادی جریان اطلاعات بلکه نوکری بیگانگان است.

ا. وقتی مدیریت فضای مجازی کشور در اختیار صهیونیست هاست و وزارت ارتباطات عملاً مدیریت و حاکمیت بر این فضا را به دشمنان ملت ایران تفویض کرده است افزایش مفاسد و جنایات، افزایش طلاق‌ها و فروپاشی خانواده‌ها و تکرار جنایت همدان بسیار طبیعی است و هر آن باید در انتظار فاجعه‌ای تاسف بار بود.

جنایت همدان و شهادت مظلومانه روحانی فاضل، با تقوا، خاکی و مستضعف حاشیه نشین شهر همدان محصول طبیعی سلطه و مدیریت آمریکا و صهیونیسم بر شبکه‌های اطلاع رسانی ایران است و با استمرار این وضعیت در فضای مجازی هر روز باید منتظر فاجعه‌ای اینچنین باشیم و قطعاً مقاماتی که مدیریت بیگانه بر فضای مجازی کشور را بر مدیریت ایرانی ترجیح داده و دست دشمنان قسم خورده ملت ایران را در این عرصه باز گذاشته است باید توسط مقامات قضایی بعنوان معاونت در این جنایات تحت تعقیب قرار گیرند.

ملت شریف ایران، فرزانگان و فرهیختگان ایرانی، برای خروج از این وضعیت شرم آور هیچ راهی جز نفی حاکمیت بیگانگان بر شبکه‌های اطلاع رسانی و راه اندازی شبکه ملّی اطلاعات وجود ندارد. تجربه‌ای که کشور‌های قدرتمند جهان آنرا به اجرا گذاشته و با موفقیت استقلال و آزادی داخلی خود را تأمین کرده‌اند باید در ایران هم اجرا شود. ضمن اعلام نفرت نسبت به شبکه‌های اطلاعاتی صهیونیستی و ابراز انزجار از مسئولانی که به این خفت و خواری تن داده‌اند و شریک این جنایات هستند از همه‌ی آزادگان و عموم ملت شریف ایران می‌خواهیم در مقابل این ظلم روزافزون، یکپارچه قیام کنند و از استقلال و آزادی که برای آن سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند دفاع کنند. سکوت در مقابل این وضعیت ظالمانه در شان ملتی سترگ، چون ملت آزادیخواه ایران نیست. منتظربیانیه تفصیلی این نهضت که توسط نخبگان فناوری اطلاعات در حال تدوین است باشید.

دبیرخانه نهضت مردمی ملی کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات

۹اردیبهشت ۱۳۹۸»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار