مسئول حفظ و نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یزد خبر داد؛

رشد 100 درصدی بانک اطلاعاتی روحانیون و طلاب ایثارگر یزد

حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی» از رشد 100 درصدی آمار و اطلاعات روحانیون و طلاب فعال دفاع مقدس شناخته شده استان یزد در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۴۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 30April 2019

حجت‌الاسلام «محمدهادی خسروی» مسئول سازمان حفظ و نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، با اشاره به تحقیق میدانی، ساماندهی اطلاعات موجود که از سازمان تبلیغات اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم بسیج طلاب و روحانیون دریافت شده، اظهار داشت: سال گذشته آمار روحانیون و طلاب ایثارگران  شناخته‌ شده این استان رشد 100 درصدی داشته است.

وی افزود: از آنجا که روحانیون و طلاب به شکل‌های مختلف و در نقش‌های گوناگون در حماسه دفاع مقدس حضور یافته‌اند آمار دقیقی از این حضور و شناخت کاملی نسبت به این افراد وجود ندارد و اطلاعات موجود نیاز به تکمیل جدی دارد.

مسئول سازمان حفظ و نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان یزد یادآور شد: تاکنون قریب هزار نفر از گروه هدف شناسایی‌ شده‌اند که شامل 130 شهید 70 جانباز و 60 رزمنده هستند که البته شناسایی این افراد به هیچ وجه پایان یافته نیست و تحقیق تا تکمیل اطلاعات ادامه خواهد داشت..

خسروی با اشاره به نکات قابل‌ توجهی از طریق این پژوهش‌ها به دست آمده، تاکید کرد: حضور روحانیون برخی از شهرستان‌های یزد در جبهه‌های جنگ 100 درصد بوده یعنی همه روحانیون آن شهرستان در جبهه حضور داشتند.

این مسئول متذکر شد: همچنین برخی از مدارس علمیه به نسبت تعداد طلبه‌ای که داشته‌اند نقش بسیار پررنگی را در دفاع مقدس برعهده‌ داشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به مدرسه علمیه امام خمینی اشاره کرد که بیش از 40 شهید طلبه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار