حبیب‌زاده:

رشد بخش دلالی در اقتصاد باعث افزایش مشکلات حوزه کارگری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: رکود، تورم و کوچک شدن بخش‌های تولیدی اشتغال‌زا و رشد بخش دلالی در اقتصاد باعث افزایش مشکلات حوزه کارگری می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ - 30April 2019

سرنوشت و وضعیت کارگران ایران به سرنوشت اقتصاد ایران گره خورده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «افشین حبیب‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در صد و سی و هشتمین جلسه علنی این شورا و در نطق پیش از دستور با بیان اینکه بنا بر آمار، حدود ۱۲ درصد از کل جمعیت کشور را کارگران تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: امروز این قشر بزرگ جامعه نیاز به رسیدگی و حمایت‌های قانونی در حوزه محیط و شرایط کار، دستمزد، بیمه و... دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلات کارگران ناشی از مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: رکود، تورم و کوچک شدن بخش‌های تولیدی اشتغال‌زا و رشد بخش دلالی در اقتصاد باعث افزایش مشکلات حوزه کارگری می‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وضعیت کلی اقتصاد کشور و به ویژه ضعف در بخش خصوصی و تسلط بخش عمومی و شبکه‌های صاحب رانت، سوء مدیریت‌ها و کاهش ارزش پول ملی از دیگر مواردی است که باعث افزایش مشکلات حوزه کارگری شده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه کارگران بیش از همه بار وضعیت بحرانی اقتصاد کشور را به دوش می‌کشند، گفت: کاهش درآمد و قدرت خرید و مهمتر از آن ناامنی شغلی همچون سایه شومی بر سر کارگران افتاده است.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های کارگری در ایران ۱۳۹۸ باید به سمت دیگری تغییر کند، گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «رونق تولید» نام گرفته است، فرصتی پیش آمده که از سوی جامعه کارگری هم جهت‌گیری جدیدی اتخاذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سرنوشت و وضعیت کارگران به سرنوشت اقتصاد کشور گره خورده است، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت و رها شدن از روندی که هر روز بدتر از دیروز می‌شود، باید مناسبات موجود مسلط بر اقتصاد و تولید کشور تغییر اساسی پیدا کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار