حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تأکید کرد؛

لزوم ارائه راهکار برای ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد

معاون اول قوه‌ قضاییه با اشاره به ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد گفت: آن چیزی که امروز در مناطق آزاد ثبت می‌شود با شرایط سازمان ثبت تفاوت دارد. قطعا مناطق آزاد شرایط خاصی دارند؛ اما این به معنای رها کردن نیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.
کد خبر: ۳۴۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 30April 2019

باید برای ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد فکری کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه‌ قضاییه در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان ثبت اسناد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز معلم و سالروز ترور و شهادت شهید مطهری اظهار داشت: در طول گذشته همواره از سوی آمریکا و اذنابش مورد ترور قرار گرفتیم و چقدر دنیای استکبار وقیح است که ایرانی را که 17 هزار نفر از مردم‌اش فقط به دست یک گروهک ترور شدند و همان تروریست‌ها و سران‌شان در پناه آنهاست، تروریست و حامی تروریست بداند.

وی گفت: آقای تویسرکانی قبل از اینکه سند تحولی امضا شود، تحول را در سازمان ثبت شروع کرد و البته باید ادامه یابد. حتما به رغم تحولات صورت گرفته در سازمان ثبت اسناد این مسیر باید ادامه و ارتقا یابد و با نوگرایی و خلاقیت و استفاده از نخبگان در مسایل حقوقی و فناوری، این سازمان را تعالی ببخشند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: سازمان ثبت نهادی است که با همه خانوار‌های ایرانی سروکار دارد و برخی افراد در طبقات مختلف در طول عمرشان ده‌ها یا صد‌ها بار با این سازمان سروکار دارند. سازمان ثبت اسناد سازمانی است که اثر وجودی اقداماتش به همه مردم و کشور بازمی‌گردد. اگر این سازمان تقویت و پشتیبانی شود محصول‌اش به همه مردم و دستگاه‌ها می‌رسد.

معاون اول قوه‌ قضاییه اضافه کرد: آیا سازمان ثبت اسناد سازوکار لازم برای انجام ماموریت‌هایش دارد یا خیر؟ این از آن مسائلی است که باید آقای خداییان رییس جدید سازمان ثبت از تجربیات گذشته استفاده کند و سازوکار‌هایی که برای انجام ماموریت‌ها نیاز دارد، اعلام کند. وظیفه حکومت این است که به مردم خدمت سهل و آسان و حدالامکان کم هزینه ارائه کند. معنای کم هزینه بودن، نرخ تعرفه خدمات نیست؛ بلکه کاهش هزینه‌های مردم در برخورداری از خدمات است. باید روی اجراییات ثبت اسناد تامل بیشتری کرد تا ببینیم سازوکار‌های لازم وجود دارد یا خیر.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: حتما نسبت به اعتباربخشی به اسناد عادی باید تجدید نظر کنیم و اعتبار اصلی را به سند رسمی بدهیم و اگر هم لازم است با راهکار‌های قانونی جلو برویم و برای مردم نیز باید تفاوت بین سند عادی و رسمی تبیین شود و نسبت به این مساله یک اقدام عاجل شود.

وی تأکید کرد: در رابطه بنگاه‌های معاملاتی و سازمان باید تعریف روشنی صورت گیرد. واقعا بسیاری از مشکلات ما بر اساس قول‌نامه‌ها از لحاظ شکلی و متنی است و بسیاری از دعوا‌ها به خاطر این مساله است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به موضوع شرکت‌های سوری اشاره کرد و افزود: یک فردی شرکت‌های متعددی ثبت می‌کند. چه کسی بر این شرکت‌ها نظارت دارد؟ در پرونده‌ها با موارد عدیده‌ای از این دست مواجه هستیم. خود فرد هیچ چیز از تجارت نمی‌داند و اصلا اطلاع ندارد که شرکتی به نام او شده است. حتما در این ارتباط نواقص قانونی داریم. از آقای خداییان می‌خواهم در این خصوص از دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی اطلاعات و آسیب‌ شناسی لازم را بگیرند.

وی همچنین با اشاره به ثبت شرکت‌ها در مناطق آزاد گفت: آن چیزی که امروز در مناطق آزاد ثبت می‌شود با شرایط سازمان ثبت تفاوت دارد. قطعا مناطق آزاد شرایط خاصی دارند، اما این به معنای رها کردن نیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار