رونمایی از تندیس شهید «فریدون تعریف» در دانشگاه کردستان

در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو، از تندیس شهید دانشجو فریدون تعریف در محوطه دانشگاه کردستان رونمایی شد.
کد خبر: ۳۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ - 30April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان و برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو، از تندیش شهید دانشجو فریدون تعریف در محوطه دانشگاه کردستان رونمایی شد.

توحید رستمی فر مسئول بسیج دانشجویی کردستان در حاشیه این اجلاسیه اظهار کرد: اجلاسیه شهدای دانشجو یکی از اجلاسیه‌های کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان است که در آن از خانواده هشت شهید دانشجو تجلیل می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه، نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس و ارائه الگوهای این فرهنگ به نسل جوان، ایجاد قابلیت و ظرفیت در جهت ارتقای آمادگی مقابله با جنگ نرم دشمنان، توسعه فرهنگ ایثار و برادری و تقویت روحیات انقلابی و ساده زیستی است.

وی اظهار کرد: فریدون تعریف از شهدای دانشجوی استان کردستان است. وی در اولین روز شهریور 1336 در سنندج به دنیا آمد.

گفتنی است؛ شهید تعریف در اوج مبارزات ملت همیشه بیدار ایران علیه رژیم ستمشاهی، در حال تحصیل در مقطع متوسطه بود و در این موقعیت حساس افکار دانش‌آموزان همپایه‌اش را علیه اقدامات رژیم برانگیخت و موجی از خشم و نفرت علیه رژیم ستمشاهی به راه انداخت و بر لوح سیاه کلاس شعار «ننگ باد حکومت» وقت را نوشت.

رونمایی از تندیس شهید فریدون تعریف در دانشگاه کردستان

رونمایی از تندیس شهید فریدون تعریف در دانشگاه کردستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار