سردار کارگر در «همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»:

جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت و اقتدار است/ در انتقال مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر استفاده می‌کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت و اقتدار است، گفت: ما باید مانند یگان واكنش سریع برای تحقق فرامین فرمانده معظم كل قوا و نیازهای نظام مقدس اسلامی آماده انجام مأموریت باشیم.
کد خبر: ۳۴۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ - 30April 2019

جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت و اقتدار است/ در انتقال مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر استفاده می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامی‌داشت سالروز عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: ما باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به حول و قوه الهی و عنایات حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تكلیف محور باشیم و با تاكید بر سه اصل «علم، عقل و عزم» حركت كنیم.

سردار کارگر داشتن چشم‌انداز، راهبرد، برنامه و استفاده از فناوری‌های نوین را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی و جهادی باید سرلوحه حركت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باشد. وظیفه اصلی این سازمان رساندن صوت، پیام و منطق شهدا به ملت ایران و سایر ملل جهان است. ما باید مانند یگان واكنش سریع برای تحقق فرامین فرمانده معظم كل قوا، دستورات رئیس ستاد كل نیروهای مسلح و نیازهای نظام مقدس اسلامی آماده انجام مأموریت باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر اینکه دفاع مقدس باید از نظر هویتی و عقلانی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب فرمودند: «40 سالگی پیری نیست، بلکه عقلانیت است.» بیشتر آثاری که در حوزه دفاع مقدس از جمله کتاب، شعر و... تهیه شده است، جنبه احساسی دارد؛ اما باید به بُعد عقلانی توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برخی در محافل علمی یا مناظرات گفت‌و‌گو و دیالوگ را با گفتمان اشتباه می‌گیرند، گفت: گفتمان یک پایه فلسفی و عقلی دارد. باید به این بُعد بیشتر پرداخته شود.

سردار کارگر خاطر‌نشان کرد: در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار است، عظمت و بزرگی انقلاب و دفاع مقدس را با یک کار هنرمندانه نشان دهیم؛ این‌گونه که وقتی فردی پس از بازدید از این موزه خارج می‌شود، به تاریخچه کشورش احساس افتخار کند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: نشان دادن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به این عظمت در این موزه کار هنرمندانه‌ای است؛ نمی‌توانیم تمام ابعاد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در این موزه به نمایش بگذاریم؛ ولی ابعاد اصلی را مطرح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران یک موزه ملی است؛ این موزه می‌تواند یک نمونه و الگویی برای موزه‌های دیگر باشد.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب اسلامی، گذشته انقلاب را به خوبی تبیین، وضع حال را شرح و آینده انقلاب را ترسیم کرده‌اند. پنج مرحله‌ برای تمدن نوین اسلامی اعم از نظام اسلامی، دولت اسلامی، انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و جامعه اسلامی تعریف شده است. ما در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی توفیق داشتیم و ان‌شاالله در دولت و جامعه اسلامی نیز توفیق خواهیم داشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: از بیانیه گام دوم انقلاب باید در بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی تثبیت شد. اگر دفاع مقدس نبود، احتمال داشت که انقلاب اسلامی با چالش‌هایی روبرو می‌شد و آن چالش‌ها مشکلاتی را برای انقلاب به وجود می‌آورد، گفت: تمدن نوین اسلامی در دفاع مقدس پایه ریزی شد. امام خمینی (ره) در این باره نیز فرمودند که ما در دفاع مقدس، انقلاب را صادر کردیم. در دفاع مقدس حق و باطل مشخص شد.

سردار کارگر اظهار کرد: ارزش و حقیقت دفاع مقدس را دهه‌های دیگر متوجه می‌شویم. ما در دوران جنگ سیم خاردار وارد می‌کردیم؛ اما امروز به تکنولوژی روز دنیا در زمینه نانو، پزشکی، سلاح و... مسلط هستیم. جنگنده کوثر که در روز ارتش به پرواز درآمد ساخت ایران بود. هرچند در کشور مشکلات اقتصادی داریم؛ اما جمهوری اسلامی امروز در اوج قدرت و اقتدار است. آمریکا به خاطر قدرتمندی ما عصبانی شده است. از آنجایی که سپاه پاسداران راهش را درست رفته، دشمنان این نهاد انقلابی را تروریست خواندند. امروز نظام جمهوری اسلامی به سپاه پاسداران با عزت تکیه کرده است و افتخار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تصویب اساس‌نامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تمام ابزارها برای رسیدن این موزه به قله موفقیت‌ها تبیین و آماده شده است؛ لذا ما در این مسیر جوانان فرهیخته را به کار خواهیم گرفت.

سردار کارگر عنوان کرد: براساس سفارش مقام معظم رهبری که فرمودند: «شما باید موزه را تجهیز کنید و به آن حس بدهید یعنی کسی که داخل موزه می شود و از آن خارج می شود انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید را حس کند.» حس دادن به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کار هنرمندان است؛ لذا اگر از ابزار هنر به درستی استفاده کنیم، گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل خواهد شد.

وی در پایان از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دانشگاه نیروی انتظامی، وزارت دفاع و سایر دست‌اندارکاران که همت کردند این همایش برگزار شود، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها