مدیركل خلیج فارس وزارت امور خارجه:

نام خلیج فارس، نام روشن در تمام اسناد و مدارک تاریخی است

رضا عنایتی گفت: همواره نام خلیج فارس در تمام اسناد و مدارک تاریخی مطرح شده است.
کد خبر: ۳۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹ - 30April 2019

نام خلیج فارس، نام روشن در تمام اسناد و مدارک تاریخی استبه گزارش دفاع‎پرس از شیراز، «رضا عنایتی» مدیركل خلیج فارس وزارت امور خارجه امروز در همایش روز ملی خلیج فارس كه به همت دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: هیچ خدشه‌ای در طول تاریخ بر نام خلیج فارس وارد نشده و همواره این نام روشن و واضح در تمام اسناد و مدارک تاریخی موجود و مطرح شده است.

وی با یادآوری تاریخچه نام‌گذاری خلیج فارس افزود: نام خلیج فارس هم در تاریخ، هم جغرافیا و اسناد مربوط به هزاران سال پیش با همین عنوان مورد استفاده قرار گرفته است.

عنایتی افزود: تاریخ‎نگارانی برجسته قبل از میلاد مسیح زمانی كه از نامه‌های تاریخی یاد می‌كنند از خلیح فارس با همین عنوان استفاده كرده‌اند.

مدیركل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: كلینی در كتاب تاریخ طبیعی نام خلیج عربی را هم ذكر كرده اما دقت لازم در فهم نوشته او ما را به این رهنمود می‌سازد كه منطقه دریای سرخ مدنظر بوده و هیچ‎گاه در طول زمان و اسناد تاریخی نام خلیج فارس تغییری نكرده است.

وی تاكید كرد: نام خلیج فارس همیشه بر همین مبنا و عنوان مطرح بوده، جز در بخشی كه خلیج عربی یاد شده و در طول تاریخ این نام به دریای سرخ بدل شده است.

عنایتی بیان كرد: در كاربرد نام خلیج فارس نه تنها از منظر تاریخ‌نگاران، بلكه در اسنادی كه بین حكام خلیج فارس و كشورهای خارجی در سده‌های گذشته و مكاتبات موجود، وجود دارد تمام بر نام خلیج فارس تاكید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار