نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

باید امید را در جوانان تقویت کنیم

«محمدرضا ملکشاهی راد» با بیان اینکه مردم کاری با آمار و ارقام ندارند چون آنچه را که با چشم خود می‌بینند زیر سؤال رفته است، گفت: باید امید را در جوانان تقویت کنیم.
کد خبر: ۳۴۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ - 30April 2019

نقطه امید جوانان را تقویت کنیم

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محمدرضا ملکشاهی‌راد » نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: قبل از ورود آقای وزیر به لرستان به وی زنگ زدم و گفتم ورودش به استان لرستان به‌گونه‌ای باشد که با صنعتگران ملاقات داشته باشد.

وی افزود: همه به دنبال این هستیم که رونق تولید صورت بگیرد، اشتغال ایجاد و  در تولیدکننده نیز انگیزه ایجاد شود تا در نهایت میزان رضایتمندی مردم افزایش پیدا کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: گاهی گزارش‌ها گمراه کننده است مثلاً این گزارشی که آقای صفی‌خانی مدیر کل صنعت معدن لرستان ارائه داد، چون فقط نیمه پر لیوان را نشان می‌دهد این ذهنیت را برای آقای وزیر ایجاد می‌کند که لرستان مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که وضعیت تولید ما وضعیت نامناسبی است، بیان کرد: یک گروه تخصصی تشکیل دهید تا به تک‌تک کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان لرستان سرکشی کند و گزارش کار ارائه دهد.

ملکشاهی با تأکید بر اینکه همه به‌دنبال تحول واقعی در استان هستیم، گفت: این که تولیدکننده‌ای بگوید می‌خواهم از این استان بروم خیلی ناگوار است ما نباید آنها را از دست بدهیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه پارسیلون هنوز تعیین‌تکلیف نشده و اصلاً به یک غده سرطانی در خرم‌آباد تبدیل شده‌است، هم‌چنین وضعیت چرم و پوست هنوز مشخص نشده، یخچال سازی هم‌چنان رونق پیدا نکرده و حدود 12 سال است که کارخانه سیمان‌سازی ما تعیین‌تکلیف نشده و معلوم نیست سهام‌دارش کیست؟

ملکشاهی با بیان اینکه مردم کاری با آمار و ارقام ندارند چون آنچه را که با چشم خود می‌بینند زیر سؤال رفته است، اظهار داشت: باید نقطه امید جوانان را تقویت کنیم، از مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با اشتغال یک سؤالی دارم: آیا تراز ما در اشتغال منفی بوده یا مثبت؟ یک بار برای همیشه این موضوع را حل‌وفصل کنیم؛ تا جایی که ما اطلاع داریم تراز منفی است.

وی افزود: قرار بود شهرک پتروشیمی در لرستان کلنگ‌زنی شود که با حضور رئیس‌جمهور این اتفاق افتاد اما مسئول پتروشیمی سر همه ما کلاه گذاشت تا جایی که ما هنوز نتوانستیم یک ریال از قبال صنایع پایین‌دست پتروشیمی درآمد و اشتغال داشته باشیم که روی این مسائل باید کار شود.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: شاید ما نتوانیم در حوزه صنایع بزرگ با دنیا رقابت کنیم اما مشاغل خانگی را که می‌توانیم توسعه دهیم، صنایع و مشاغل ارزان‌قیمت را باید توسعه دهیم.

وی بیان کرد: امروز تولید کنندگان بسیار شرایط سختی دارند و سودی که در تولید هست بسیار کم است و با این شرایط نقدینگی بیش‌تر در بخش خدمات می‌رود؛ ضربه عظیمی بر پیکره صنعت و صنعتگران وارد شده که سال‌های سال با این مشکلات درگیرند و نمی‌توانند سرپا بشوند.

ملکشاهی‌راد گفت: در دوره هشتم که قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را نوشتیم مگر قرار نبود که 30 درصد از درآمدها به‌سمت تولید برود؛ به نظر من مجلس باید مدعی این 30 درصد باشد، چون این صنعت‌گران بدون یارانه نمی‌توانند قدم به جلو بگذارند کمااینکه اکثر قریب به اتفاق آنها ورشکسته شده و از بین رفته‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه حالا اگر شما این یک کار را برای آنها انجام بدهید و یارانه آنها را بدهید تا قیمت تمام‌شده تولید پایین بیاید کمک زیادی به آنها کرده‌اید، خاطرنشان کرد: در این شرایط بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه که در عرض یک روز 30 درصد افزایش قیمت پیدا می‌کند، صنعتگران ضربه بزرگی می‌خورند و به حمایت نیاز دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار