وزیر صنعت در خرم آباد:

تسهیل امور و توجه به مردم راه برون‌رفت از مشکلات فعلی و تهاجم اقتصادی است

«رضا رحمانی» گفت: تسهیل امور، توجه به مردم، بها دادن به بخش خصوصی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات فعلی و تهاجم اقتصادی است.
کد خبر: ۳۴۴۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ - 30April 2019

تسهیل امور و توجه به مردم راه برون رفت از مشکلات فعلی و تهاجم اقتصادی است

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نام گذاری سال به نام رونق تولید اظهار داشت: رونق تولید برای حفظ تولید موجود، فعال کردن ظرفیت‌های راکد و غیر فعال تولیدی یک راهبرد اصلی دولت و وزارت صنعت است که همه مسئولان و دست اندرکاران باید در این رابطه کمک کنند.

وی افزود: ما رونق تولید را از همه خواستیم و این فرمایش مقام معظم رهبری است که تولید و اشتغال موجود باید حفظ شود بنابراین هرکس متناسب با مسئولیت و جایگاهش باید نقشی در این کار تعریف کند و این نفر به نفر متفاوت است ما هم در این جهت به عنوان وزارت صنعت، معدن تجارت اقداماتی را شروع کردیم.

وزیر صنعت، معدن تجارت تامین مواد اولیه را  اقدام مهمی در جهت رونق تولید دانست و عنوان کرد: پیگیر تامین مواد اولیه هستیم و دولت برای تامین نقدینگی واحدها، تامین ارز مورد نیاز  برخی از مواد اولیه‌ای که وارداتی است تسهیلات ایجاد و واردات اینها را به مناطق آزاد و ویژه بدون ثبت سفارش آزاد کرده است، در مجموع بنا بر این است که تسهیل شود.

وی بیان کرد: از راهکارهای برون رفت از مشکلات فعلی و تهاجم اقتصادی شده  تسهیل امور، توجه به مردم، بها دادن به بخش خصوصی است که ما همه اینها را پیگیر هستیم.

رحمانی گفت: امروز در لرستان این مسائل را با مسئولان مطرح کردیم و جمع بندی شد و بنا بر این شد که در مورد استان لرستان ویژه کار گروه تشکیل دهیم سپس روزهای بعد از جمع بندی کامل پیگیری کنیم تا موارد و نتایج توسط استاندار به استحضار مردم برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر افزایش قیمت کاغذ و دستور رهبری برای حل مسئله از سوی وزارت صنعت و ارشاد تصریح کرد: روز گذشته بعد از فرمایش رهبری بالافاصله جلسه را با وزارت ارشاد تشکیل دادیم و موارد جمع بندی شد و  پیگیر این موضوع هستیم.

وزیر صنعت، معدن تجارت خاطرنشان کرد: اتفاقا امروز نیز در الیگودرز کلنگ زنی یک واحد تولید کاغذ  ازکربنات کلسیم داریم؛ یکی از دلایل مشکلات ما بحث وارادت کاغذ است که با افزایش تولید داخل می‌تواند کاهش پیدا کند.

وی اظهارداشت: فرمایش مقام معظم رهبری را با همین کارگروه تشکیل دادیم و اولین جلسه اش دارد جمع بندی می‌شود و سریعا آن اقداماتی که در حوزه کاغذ لازم است انجام خواهیم داد.

رحمانی در رابطه با افزایش قیمت خودرو نیز افزود: این موضوع به سیاست گذاری‌ها ربطی ندارد و شرایط جدید است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار