فرود موشک بالستیک یمن بر سر شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت) یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت محل تجمع نظامیان سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
کد خبر: ۳۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ - 30April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یمنی‌ها شامگاه امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت) یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه نظامیان ائتلاف سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

منابع یمنی تاکید کردند که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر در پادگان عاکفه در نجران اصابت کرد.

یک منبع امنیتی یمن به المسیره گفت که بر اثر اصابت این موشک به هدف مورد نظر، تعدادی از شبه‌نظامیان کشته و یک خودروی آن‌ها نیز منهدم شد.

نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله روز سه شنبه همچنین یک خودروی دیگر شبه نظامیان را در منطقه الاجاشر در نجران هدف قرار دادند.

یگان مهندسی یمن در تاریخ ۲۵ آوریل نیز شش خودروی نظامی مزدوران را در محور نجران منهدم کرده بود.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز دوشنبه نیز سه فروند موشک بالستیک را به سمت محل تجمع شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در دو استان الضالع (جنوب) و حجه (غرب) شلیک کرده بود.

حملات موشکی ارتش یمن در واکنش به حملات عربستان که از فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و بی‌وقفه ادامه یافته و هزاران کشته و زخمی و آواره برجای گذاشته، از ابتدای سال ۲۰۱۸ طبق وعده شهید صالح الصماد رئیس سابق و کنونی شورای عالی سیاسی یمن افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده، اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول این چند سال در مقابل آن ایستادگی کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار