سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۱۶۵ سارق و مجرم حرفه‌ای/ آغاز فعالیت گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در جریان اجرای اولین طرح «کاشف» در سال جاری ۱۶۵ سارق و مجرم حرفه‌ای دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۴۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 01May 2019

رحیمیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اولین طرح کاشف در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی (کاشف) از چند روز گذشته به اجرا درآمد که طی آن با کار‌های اطلاعاتی و استفاده از همه ظرفیت‌ها ۱۶۵ سارق و مجرم حرفه‌ای که در حوزه سرقت منزل، خودرو، وسایل داخل خودرو و جیب‌بری فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: در این طرح ۳۹ باند سارقان حرفه‌ای منهدم شد و دستگیرشدگان به دو هزار و ۲۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون در حوزه کشف جرایم ۱۳ درصد افزایش کشف جرم سرقت را داشتیم، گفت: با ناامن کردن محیط برای خلافکاران توسط پلیس، شاهد کاهش سه درصدی وقوع جرایم هستیم و تهران در بین کل استان‌ها در وقوع جرم رتبه آخر را دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: در سرقت‌های به عنف، زورگیری و خِفت‌گیری ۷۱ نفر در قالب ۲۶ باند دستگیر شدند؛ همچنین در سرقت منازل ۲۶ نفر در قالب ۱۱ باند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه متأسفانه سرقت لوازم خودرو و موتورسیکلت در تهران رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: در این مرحله از طرح کاشف، ۴۳ نفر در قالب شش باند سرقت لوازم خودرو دستگیر شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: در حوزه کلاهبرداری، هفت نفر در قالب هفت باند دستگیر شدند؛ همچنین در این طرح پنج قاتل شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در خصوص دستگیری قاتلان وضعیت خوبی در تهران داریم، گفت: در پرونده قتل حاجیان (وکیل دادگستری) به سرنخ‌های خوبی رسیدیم که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن هشدار به مجرمان فراری تصریح کرد: پلیس با تشکیل «قرارگاه مبارزه با سرقت» و بسیج تمامی امکانات در سال جاری به دنبال دستگیری مجرمان فراری است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ۷۳ درصد از دستگیرشدگان در طرح کاشف دارای سابقه و بقیه جرم اولی هستند.

وی با بیان اینکه از امروز گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی را فعال می‌کنیم، افزود: گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی با بهره‌گیری از ۳۰ خودرو و موتورسیکلت که به تازگی به ناوگان پلیس اضافه شده است به صورت جدی با سرقت‌های به عنف زورگیری و خفت‌گیری برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت درباره فعالیت پارکبانان در تهران نیز گفت: هرگونه فعالیت پارکبانان در تهران ممنوع است و چیزی به نام پارکبان در تهران نداریم و اگر قرار باشد از پارکبانان استفاده شود، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار