سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-63/ قلعه‌قوند به دفاع‌پرس خبر داد؛

حضور «پیام آزادگان» با ۷۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب

معاون پژوهشی انتشارات پیام آزادگان با اشاره به حضور این انتشارات با ۷۰ عنوان کتاب در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: کتاب مجموعه اشعار «اینجا پرواز، آنجا دیوار» و کتاب «زمان ایستاده بود» از جمله جدیدترین کتاب‌های این انتشارت است.
کد خبر: ۳۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 01May 2019

فرزانه قلعه‌قوند معاون پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اظهار داشت: سال گذشته کتاب «سربازکوچک امام» و تقریظ مقام معظم رهبری بر آن، باعث شد تا توقع بیشتری از انتشارات پیام آزادگان ایجاد شود؛ بنابراین برای امسال سعی کرده‌ایم تا با کتاب‌های جدید و همینطور کتاب‌های برتر سه سال اخیر که از سوی خوانندگان با اقبال بیشتری روبه‌رو بوده‌اند، به نمایشگاه بیاییم.

قلعه‌قوند در معرفی تازه‌های نشر این انتشارات افزود: امسال نیز انتشارات پیام آزادگان با کتاب‌های متنوعی از جمله مجموعه شعر «اینجا پرواز، آنجا دیوار» با محوریت آزادگان که شیرینعلی گلمرادی آن را جمع‌آوری کرده و به نمایشگاه آمده است.

وی در معرفی کتاب «زمان ایستاده بود» گفت: در این کتاب تنها به لحظه اسارت افراد، از یک رزمنده گرفته تا یک مرزنشین ساده، پرداخته شده است و چکیده‌ای از نابرابری شرایطی که بر ۴۰ هزار اسیر جنگی گذشته را بررسی می‌کند تا خوانندگان و به خصوص نسل جوان بدانند که اسرا به آسانی تن به اسارت نداده‌اند.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی پیام آزادگان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این اثر نیز خاطرنشان ساخت: یکی از ویژگی‌های این کتاب، تنوع آن است که در آن از عملیات‌های مختلف، استان‌ها، اقشار بسیج، سپاه، ارتش و امدادگر گرفته تا روحانی و هنرمند و مرزنشین آمده است که نحوه اسارتشان گاه شبیه به هم و گاه بسیار متفاوت است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کتاب «بومی‌سازی» است که در این کتاب سعی شده در گفت‌وگو‌های افراد از گویش‌های مختلف کردی، لری، گیلکی، دزفولی و... نیز بهره گرفته شود.

وی به استقبال از غرفه پیام آزادگان در نمایشگاه کتاب تهران نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از اولین روز آغاز به کار نمایشگاه عزیزان آزاده به همراه خانواده‌هایشان و همچنین نویسندگان آزاده بسیاری برای بازدید به غرفه آمده‌اند. همچنین در طول ایام برگزاری نمایشگاه از نویسندگان کتاب‌ها دعوت شده تا در غرفه حضور داشته باشند که این عزیزان هم قبول زحمت کرده‌اند.

قلعه‌قوند افزود: با توجه به اینکه امسال به دلیل کمبود کاغذ و قیمت بسیار بالای آن، مشکلاتی برای همه ناشران ایجاد شده است، حقیقتا انتظار این استقبال را نداشتم. با توجه به اینکه غرفه ما در انتهای راهروی ۲۵ شبستان واقع شده، استقبال از کتاب «سرباز کوچک امام» همچنان ادامه دارد و امسال به مدد پویش «کتاب‌قهرمان»، افراد خود به دنبال این کتاب می‌آیند.

وی از برگزاری جشن ۱۰۰ هزارتایی شدن کتاب سرباز کوچک امام خبر داد و گفت: این مراسم ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی واقع در انتهای راهروی هشت، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار