معرفی کتاب؛

کتاب «افلاکیان» مجموعه‌ای از زندگینامه شهدای آموزش و پرورش لرستان

کتاب «افلاکیان» مجموعه‌ای از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای آموزش و پرورش استان لرستان است که به همت سازمان آموزش و پرورش لرستان و انتشارات «سیفا» چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۳۴۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 02May 2019

کتاب «افلاکیان» مجموعه‌ای از زندگینامه شهدای آموزش و پرورش لرستان

به‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد،  کتاب «افلاکیان» مجموعه‌ای از زندگینامه و خاطرات شهدای آموزش و پرورش لرستان است که در سال 1386 به همت سازمان آموزش و پرورش لرستان و انتشارات «سیفا» خرم آباد چاپ و منتشر شده است.

«ناصر طرهانی نژاد» گردآورنده و نویسنده این کتاب 281 صفحه‌ای، به تفکیک شهرستانهای استان لرستان، زندگینامه و وصیتنامه شهدای هر شهرستان را در یک  فصل از کتاب آورده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

شهید «عبدالوهاب فتح الهی» در سال 1342 متولد شد. او برادر «عبدالرحمان فتح الهی» است و تحصیلات خود را همانند برادرش در «خرم آباد» و «الشتر» گذراند. شهید در طی دوران تحصیل، مداوم به جبهه می‌رفت و هر گاه در «الشتر» بود، در فعالیت های سیاسی و اجتماعی شرکت می‌کرد. بعد از اخذ مدرک دیپلم، تحصیلاتش را در حوزه علمیه «بروجرد» ادامه داد. شهید «عبدالوهاب فتح الهی» پس از مفقود شدن برادر بزرگترش، «عبدالرحمن» به عنوان معلم در یکی از روستاها به امر تدریس مشغول شد. اما همیشه به جبهه و شهادت در راه خدا می‌اندیشید، تا اینکه در عملیات «عاشورای 2» شرکت نمود و در این عملیات مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/                                             

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار