فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران؛

توان تهاجمی نزاجا افزایش یافته است

فرمانده کل ارتش با اشاره به تغییرات ساختاری شکل گرفته در نیروی ارتش گفت: نیروی‌ زمینی ارتش در شرایطی قرار دارد که اگر تهدیدی متوجه کشور شود، قطعا این نیرو، اولین نیرویی خواهد بود که در صحنه حاضر می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ - 01May 2019

توان تهاجمی نزاجا افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه دوازدهمین گردهمایی فرماندهان یگان‌های عمده و مستقل نیروی زمینی ارتش که در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما در ارتش، تبدیل نیروی زمینی به یک نیروی متحرک هجومی واکنش سریع در همه عرصه‌ها است.

وی با اشاره به تغییرات ساختاری در نیروی زمینی ارتش گفت: بستر این تحولات عرصه دفاعی و مردم یاری را دربر می‌گیرد؛ مثلا زمانی‌که با بلایای طبیعی مواجه می‌شویم، اولین نیرویی که خودش را فورا به مردم می‌رساند نیروی زمینی است و در حوزه دفاعی نیز این مسأله جاری است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به آمادگی نیروی زمینی در مواجه با تهدیدات، گفت: نیروی‌ زمینی امروز در شرایطی قرار دارد که اگر خدای نکرده تهدیدی متوجه کشور شود، قطعا این نیرو، اولین نیرویی خواهد بود که در صحنه حاضر می‌شود و‌ روبروی‌ دشمن می‌ایستد.

وی تصریح کرد: قطعا نیروی زمینی برای رسیدن به این شرایط باید تحولاتی را در روش‌ها، آموزش و تربیت، گزینش نیرو و تجهیز، تغییراتی ایجاد کند که این تغییرات حدود دو سال است شروع شده است و طی یک سال اخیر شتاب بیشتری گرفته و تا حدود زیادی اهداف پیش‌بینی شده نیز محقق شده است.

امیر موسوی در پایان با اشاره به رزمایش بزرگ اقدار 97 نزاجا خاطرنشان کرد: نمونه عملیاتی این تغییرات در رزمایش بزرگ نصرآباد مشاهده شد که به نظر من، سرعت حاضر شدن در صحنه و سرعت این عملیات تا کنون نظیر نداشته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها