رشوه هنگفت بن سلمان برای جوش خوردن معامله قرن

هرچه به زمان نهایی‌شدن معامله قرن که آمریکا و رژیم صهیونیستی وعده آن را داده‌اند، نزدیک‌تر می‌شویم، زوایای پنهانی بیشتری از آن افشا می‌شود.
کد خبر: ۳۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ - 01May 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از صبح نو، هرچه به زمان نهایی‌شدن معامله قرن که آمریکا و رژیم صهیونیستی وعده آن را داده‌اند، نزدیک‌تر می‌شویم، زوایای پنهانی بیشتری از آن افشا می‌شود. پیشنهاد ۱۰ میلیارد دلاری «بن‌سلمان» به «عباس» برای پذیرش معامله قرن یکی دیگر از ابعاد پنهانی این معامله است که نماینده‌ای در اردن، آن را افشا کرد. این موضوعی است که پس از تبدیل‌شدن اردن به «جمهوری عربی فلسطین» عنوان می‌شود.

گزارش‌های ارسالی نماینده اردن در رام‌الله به وزارت خارجه اردن، بیانگر پیشنهاد ۱۰میلیارد دلاری «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان به «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش معامله قرن است. گفته می‌شود در جریان دیدار اخیر میان بن‌سلمان و محمود عباس، ولیعهد عربستان اعلام کرد برای شروع، از تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت مالی به ارزش چهار میلیارد دلار خواهد کرد. عباس نیز تأکید کرد نمی‌تواند درباره شهرک‌های صهیونیست‌نشین و راهکار دو دولتی و قدس اشغالی هیچ امتیازی دهد.

در این گزارش آمده است: عباس تأکید کرده آمریکا هیچ پیشنهاد جدی‌ای نخواهد داد و اعمال فشار از سوی هر طرفی بر تشکیلات خودگردان، در نهایت به انحلال نهاد‌های این تشکیلات منجر می‌شود و مسوولیت اداره اوضاع در اراضی اشغالی با اسرائیل خواهد بود.

بن‌سلمان در این دیدار درباره جزئیات معامله قرن گفت‌وگو کرد و از عباس خواست به این معامله تن دهد. بن‌سلمان از عباس پرسیده چقدر پول می‌خواهد تا امور تشکیلات را سروسامان دهد و در ادامه گفته اگر با معامله قرن موافقت کند، ۱۰ میلیارد دلار به‌مدت ۱۰ سال به وی خواهد داد. محمود عباس نیز با این طرح مخالفت کرده و گفته این مسأله به زندگی سیاسی وی پایان می‌دهد.

زوایای پنهانی معامله قرن که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، مدتی است آن را در حمایت از نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در پیش گرفته، تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود و روز‌های گذشته هم به تبدیل کردن اردن به «جمهوری عربی فلسطین» اشاره شده است. این مساله‌ای است که یکی از تحلیلگران سعودی در توییتی با تبریک به صهیونیست‌ها، مدعی شد اردن را به‌زودی به «جمهوری عربی فلسطین» تغییرنام می‌دهد. «عبدالحمید الغبین»، تحلیلگر سعودی، روز جمعه در صفحه توییتر خود صراحتا مدعی شد حکومت اردن از بین خواهد رفت و به «جمهوری عربی فلسطین» تغییرنام خواهد یافت. الغبین که در توییترش، خود را جزو 50 شخصیت تأثیرگذار در عربستان سعودی، روزنامه‌نگار و رییس مرکز «پژوهش‌های سیاسی لندن» معرفی کرده، در ادامه نوشته است: از سرنوشت شاه اردن و «خاندان هاشمی‌ها» اطلاعی ندارد؛ اما شاید کشور کوچکی برای حکمرانی آن‌ها ایجاد شود.

البته، در گزارش‌های خبری آمده بود اردن به طرح معامله قرن اعتراض دارد؛ زیرا حق بازگشت ده‌ها هزار آواره فلسطینی را نادیده گرفته که در این کشور زندگی می‌کنند و قرار نیست طبق طرح دونالد ترامپ، آنان از اردن بروند بلکه قرار است اردن به‌عنوان وطن جایگزین آنان تعیین شود.

تأکید «اسماعیل هنیه» بر مبارزه با طرح معامله قرن

گویا رژیم صهیونیستی در نظر دارد نقش امان در معامله قرن را پررنگ کند؛ ازاین‌رو، پیشنهاد‌های مالی به دولتمردان فلسطینی داده می‌شود. البته رهبران فلسطینی بار‌ها این موضوع را رد کرده‌اند؛ چراکه «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، اوایل این هفته در سخنانی در نشست گروه‌های فلسطینی در شهر غزه، بر ضرورت توقف همکاری امنیتی سرویس‌های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و پایان‌دادن به تمامی شیوه‌های عادی‌سازی روابط با این رژیم و ارائه طرح و سندی ملی به‌منظور مقابله با معامله قرن تأکید کرد. وی در ادامه گفت: ما با برگزاری هیچ دیدار و نشستی در هیچ شرایطی مخالفتی نداریم، تا زمانی که به تحقق وحدت ملی منجر و زمینه‌ساز حمایت از ثبات و پایداری ملت فلسطین شود.

ضرب‌الاجل مقاومت غزه به رژیم صهیونیستی

البته، نیرو‌های مقاومت غزه در واکنش به تعلل و وقت‌کشی رژیم صهیونیستی در اجرای توافق آتش‌بس امضاشده میان دو طرف در غزه، ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای هم برای تل‌آویو تعیین کردند. با گذشت چند هفته از وعده‌های رژیم صهیونیستی مبنی‌بر اجرای تفاهم با نوار غزه، گروه‌های فلسطینی همچنان از کارشکنی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اجرای بند‌های توافق‌شده ناخرسند هستند.

این موضوع باعث شده گروه‌های مذکور ضرب‌الاجلی را تا پایان هفته جاری میلادی برای رژیم اسرائیل ترسیم کنند تا در‌صورتی‌که تعهدات تل‌آویو انجام نشود، فشار نیرو‌های مقاومت در منطقه مرزی غزه آغاز شود.

شرکت ارتش اسرائیل در رزمایش آلمان

گویا رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند پس از شکست‌هایی که در موشک‌باران غزه تجربه کرده است، شعله جنگ در غزه و دیگر اراضی فلسطینی را باردیگر شعله‌ور کند؛ ازاین‌رو، در رزمایش نظامی آلمان حضور یافته است.

شایان ذکر است منبعی امنیتی و نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی از شرکت یک گردان اطلاعاتی ارتش اسرائیل در رزمایش نظامی منطقه «بافاریا» آلمان پرده برداشته بود. روزنامه صهیونیستی هآارتص نیز به‌نقل از منبعی امنیتی خبر داده بود 300 سرباز چترباز اسرائیلی این فرصت را پیدا می‌کنند تا در شرایط آب‌وهوایی متفاوت از اسرائیل و مشابه لبنان، به تمرینات نظامی گسترده با هدف آماده‌سازی درمقابل نیرو‌های حزب‌الله بپردازند.

به‌عقیده «عاموس هرئیل»، خبرنگار حوزه نظامی این روزنامه صهیونیستی، احتمال جنگ با لبنان بسیار است. به‌گفته یکی از تحلیلگران اسرائیلی، سال گذشته نیز سربازان اسرائیلی در رزمایش نظامی و تمرینات امدادی لهستان و قبرس شرکت کرده بودند.

در همین زمینه، هارئیل اشاره کرده برگزاری این رزمایش در آلمان از سیاق و چارچوب برنامه‌ریزی اسرائیل خارج بوده و این رزمایش سه هفته متوالی ادامه داشته است. وی در ادامه مقاله‌اش نوشته است: برگزاری رزمایش‌های مشترک میان هم‌پیمانان اسرائیل در کشور‌های مختلف، باعث می‌شود ارتش اسرائیل در شرایط آب‌وهوایی برفی، سرد، گرم و کوهستانی توانایی‌اش را برای مقابله با نیرو‌های حزب‌الله ارتقا دهد.

فضاسازی العربیه علیه وحدت ملی لبنان

این‌گونه تحلیل‌ها و اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در جنگ با لبنان را هم می‌توان در گفت‌وگو‌های اخیر العربیه با برخی مقام‌های عالی‌رتبه لبنان دید؛ مجری العربیه، ریما مکتبی، در بخش‌هایی از مصاحبه با سوال‌هایی تحریک‌آمیز تلاش کرد مصاحبه را به‌سمت دیدگاه‌های این شبکه سوق دهد؛ مثلا در یکی از سوال‌ها از جعجع پرسید: «این عقیده در جهان عرب هست که لبنان به کشور حزب‌الله تبدیل شده، درست است؟» زمانی که جعجع این سوال را رد می‌کند، مجری ادامه می‌دهد: «دولت فقط وقتی تشکیل شد که آنچه حزب‌الله می‌خواست به‌دست آورد» که سمیر جعجع باردیگر با این عقیده مخالفت کرد و توضیحاتی داد.

همچنین، این شبکه سعودی در مصاحبه روز گذشته العربیه با «جبران باسیل»، وزیر امورخارجه لبنان که فقط یک روز پس از مصاحبه خود با سمیر جعجع منتشر کرد، در هر دو مصاحبه به‌صورت کاملا آشکار تمایل داشت فضای مصاحبه را علیه حزب‌الله هدایت کند.

باوجوداین، چه جعجع که وابسته به جریان نزدیک به عربستان (14 مارس) است و چه باسیل که از جریان متحد حزب‌الله «التیار الوطنی الحر» است، با سوالات العربیه علیه حزب‌الله همراه نشدند و اعلام کردند حزب‌الله آن‌طورکه العربیه مدعی است کاملا تصمیم‌گیری در لبنان را دراختیار ندارد بلکه بخشی از دولت لبنان است. جبران باسیل در این مصاحبه که در منزل خودش انجام شد، تأکید کرد مزارع شبعا «لبنانی» است و از رژیم صهیونیستی پس گرفته خواهد شد.

حال باید دید با شیطنت‌های رسانه‌ای العربیه و افشاشدن ابعاد پنهانی معامله قرن که میان برخی کشور‌های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی بسته شده، منطقه غرب آسیا در روز‌های آتی چه تحولاتی به‌خود خواهد دید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار