سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-۷۲/ دستیار ویژه رییس بنیاد شهید:

رویکرد بنیاد شهید انتشار کتب فاخر و کیفی‌سازی تولیدات است

محبوب شهبازی با اشاره به وضعیت بازار نشر گفت: وضعیت فعلی نشر کشور هم فرصت است و هم تهدید و از یک طرف گرانی کاغذ می‌تواند تهدیدی برای کاهش عنوان و تیراژ کتاب باشد.
کد خبر: ۳۴۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ - 02May 2019

رویکرد بنیاد شهید انتشار کتب فاخر و کیفی‌سازی تولیدات استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محبوب شهبازی دستیار ویژه رئیس بنیاد شهید صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب فرهنگ اعلام شهدای تهران بزرگ که در سالن استان‌های سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد با تقدیر از مجریان انتشار این کتاب اظهار داشت: رویکرد بنیاد شهید در این وضعیت کیفی‎سازی تولیدات و حرکت به سمت تولیدات فاخر است.

وی افزود: انتشار کتاب فرهنگ اعلام شهدا از جمله کارهای فاخر بنیاد است که با استفاده از امکانات موجود و ظرفیت و توانایی بالای بنیاد در حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی انجام شده و فرصت ارزنده‌ای فراهم شده تا به سمت کیفی‌سازی آثار حرکت کنیم.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد با اشاره به برنامه‌های آینده بنیاد گفت: کار فاخر دیگری که بنیاد شروع کرده تدوین کتاب وصایای شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است و امیدواریم با همکاری مسوولان، این کتاب‌ها برای توسعه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت هر چه زودتر در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با قدردانی از همه افرادی که در سال‌های اخیر برای گردآوری فرهنگ اعلام شهدا تلاش کرده‌اند، افزود: نزدیک به ۲۰ سال پیش، ایده تدوین چکیده‌ای مستند از زندگینامه شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران جنبه اجرا به خود گرفت تا بانک جامع اطلاعاتی در مورد سیره و زندگی این گنجینه‌های تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایجاد شود و بنای کار بر لزوم رعایت اصول و مبانی پژوهش علمی در مستندسازی بخشی از تاریخ ایران از سال ۱۳۴۲ به بعد استوار شد و اکنون بخش مهمی از این هدف به سرانجام رسیده است.

مشاور عالی و دستیار ویژه رئیس بنیاد خاطرنشان کرد: در تهیه این اثر، بهره‌گیری از دانسته‌های شاهدان و راویان امین، اسناد دست اول و راستی‌آزمایی شده مورد توجه بوده که به غنای هر چه بیشتر آن کمک شایسته کرده است و امیدواریم مورد بهره‌برداری و استفاده نسل جدید نیز قرار گیرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها