از سنگر جبهه تا سنگر مدرسه

عملیات والفجر مقدماتی را در حالی که سنین نوجوانی را طی می‌کرد، درک کرد و پس از حضور در عملیات‌های مختلف راهی جبهه مدرسه شد تا نام «بیژن پروان» در خاکریزهای جنگ هشت ساله و فرهنگ ثبت شود.
کد خبر: ۳۴۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 05May 2019

آموزش و پرورش از فضای معنوی فاصله گرفته است«بیژن پروان» معلم بازنشسته آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی اظهار داشت: من اولین بار در سن ۱۷ سالگی در مقطع چهارم دبیرستان به جبهه اعزام شدم و همراه پنج نفر از همکلاسی هایم به مناطق عملیاتی رفتیم.

وی بیان کرد: شهید «مجید علوی» یکی از همکلاسی هایم در دوران دبیرستان مشوق من برای رفتن به جبهه بود که در عملیات کربلای ۵ به درجه شهادت رسید.

پروان در ادامه از حضورش در جبهه گفت: اولین عملیاتی که حضور داشتم عملیات والفجر مقدماتی در بهمن سال 61 بود. بعد از آن در دانشگاه فردوسی رشته تاریخ قبول شدم که در دوران دانشجویی هم چندین بار به جبهه رفتم و در عملیات والفجر  و مرصاد شرکت کردم.

این معلم آموزش و پرورش افزود: بعد از پایان دانشگاه در سال 66 شغل شریف معلمی را انتخاب کردم و در کلاس هایم خاطراتی از دوران دفاع مقدس برای دانش آموزانم بیان می کنم و شاهد شور و شوق و علاقه جوانان و نوجوانان برای شنیدن خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس هستم.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی که در جبهه بودم در مجتمع رزمندگان اهواز هم درس هایی مانند تاریخ اسلام را تدریس می کردم.

پروان با بیان اینکه روحیه ایثار و شهادت در جوانان و نوجوانان امروز وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه در سالیان اخیر آموزش و پرورش از معنویت مقداری فاصله گرفته و فضای معنوی امروز آموزش و پرورش نسبت به دوران انقلاب و دفاع مقدس به خاطر غفلت مسئولان کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه عمل به وصایای امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری توسط مسئولان می بایست مد نظر قرار گیرد، گفت: در وصیت نامه امام (ره) می خوانیم که می فرمایند «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد» و این از مواردی است که از آن غافل شده ایم و برخی از مدیران فعلی ما از روحیه جبهه و جنگ فاصله دارند.

پروان اذعان کرد: هر زمان که لازم باشد روحیه فداکاری، ایثار و شهادت در نوجوانان و جوانان جامعه ما وجود دارد که باید این روحیه تقویت شود و نمونه بارز آن شهید حججی است که از دوران دانش آموزی در اردوهای جهادی و سازندگی شرکت می کردند؛ شهید حججی در جبهه و جنگ حضور نداشت و آن را درک نکرد اما روحیه ایثار و شهادت در این شهید بزرگوار وجود داشت.

این معلم بازنشسته در ادامه تصریح کرد: کسانی که متولی آموزش و پرورش و دانشگاه های ما هستند نباید به موضوعاتی که با وصایای شهدا و اهداف انقلاب منافات دارد بپردازند.

وی در خصوص آثار خود گفت: بیش از 10 کتاب در حوزه انقلاب و دفاع مقدس نوشته ام که کتاب های تاریخ جامع تربیت معلم خراسان شمالی، اردوگاه بجنورد، خراسان شمالی در بستر طرح های آمریکایی و صهیونیستی و سال های افتخار از جمله کتاب های به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار