امیر حاتمی:

اگر همکاری‌های ایران نبود دشمنان عراق را تجزیه می‌کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اگر همکار‌های ایثارگرانه ایران نبود، عراق توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.
کد خبر: ۳۴۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 02May 2019

اگر همکاری‌های ایران نبود دشمنان عراق را تجزیه می‌کردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  امروز در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی، هوانیروز و پدافند هوایی ‌ارتش عراق با اشاره به شرایط سیاسی، امنیتی منطقه و جهان اظهار داشت: تهدیدات و فرصت‌های پیش‌روی دو کشور ایجاب می‌کند که مقامات کشوری و لشکری، رایزنی‌های بیشتری در جهت تأمین منافع دو ملت، رشد و شکوفایی اقتصادی دو کشور، ثبات و امنیت در منطقه انجام دهند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‎که برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه هزینه‌های فراوانی پرداخت شده است، تصریح کرد: خون جوانان مومن، متعهد‌ و وطن‌دوست ‌ایرانی و عراقی ضامن ثبات و امنیت هر دو کشور است و اگر آن همکارهای ایثارگرانه و جانفشانانه‌ نبود، امروز عراق توسط بدخواهان و دشمنان صلح و امنیت تجزیه شده بود.

امیر سرتیپ حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خاطرنشان کرد: تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا، انتقامی بود که آنها از اقدامات سپاه علیه تروریسم در عراق و سوریه گرفتند، هر چند آنها قصد داشتند با این اقدام از روند تثبیت سیاسی امنیتی در عراق و سوریه جلوگیری کنند که باید مراقبت شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی ایران و عراق موجب تعادل، توازن، صلح، ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد، ادامه داد: دو کشور عزم و اراده جدی و خوبی برای توسعه مناسبات دارند.

فرماندهان عالی‎رتبه نظامی عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تحکیم مناسبات دفاعی دو جانبه بر اساس حسن همجواری و پیوندهای سیاسی، امنیتی، دینی و اجتماعی میان دو کشور مبتنی بر منافع دو ملت تاکید کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار