حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان «نیشابور» +تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان «نیشابور» حضور پیدا کرد.
کد خبر: ۳۴۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ - 02May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در پی سفر سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به شهرستان «نیشابور»، این مسئوول امروز (پنجشنبه 2 اردیبهشت­) با حضور در دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس این شهرستان با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین سلیمانی» فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا (ع)، «سیدابوالقاسم نوری» رئیس دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان «نیشابور» و شورای این نمایندگی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

«سیدابوالقاسم نوری» رئیس دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان «نیشابور» در ابتدای این دیدار، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این نمایندگی در حوزه‌­های پژوهشی، تألیف و چاپ کتاب، احصاء تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس ارائه کرد.

در ادامه، سردار «سلیمانی» اظهار داشت: آنچه در حوزه حفظ و نشر ارزش‌­ها در نیشابور صورت می­‌گیرد با حداقل­‌ها انجام می­‌شود و اعضای این دفتر، ایثارگرانه به میدان آمدند و با حداقل‌­ها نیز فعالیت­‌های خود را ادامه خواهند داد.

وی در پایان گفت: دفتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان «نیشابور» به عنوان اصلی­‌ترین زیر مجموعه اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های در شهرستان نیازمند حمایت‌­های دستگاه‌­های اجرایی است.

سردار یوسفعلی‌­زاده نیز در این دیدار با بیان اینکه نقش اداره‌­کل در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌­ها در استان­‌ها مطالبه­‌گری است، ابراز داشت: نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در دو شهرستان از سال­‌های پیش فعالیت داشته‌­اند. این نمایندگی در شهرستان نیشابور، مدت 10 سال فعالیت خود را آغاز کرده و همچنین نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در شهرستان کاشمر نیز حدود چهار سال است که در حوزه حفظ و نشر ارزش‌­ها فعالیت می­‌کند.

وی افزود: با تغییر مدیریت در اداره‌­کل حفظ آثار استان و بررسی اقدامات صورت گرفته در این دو شهرستان، راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس جهت پیگیری اجرای مأموریت­‌های اداره‌­کل در شهرستان­‌ها در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

این مسئوول خاطرنشان کرد: سال گذشته این دفاتر در تمام شهرستان­‌های استان راه‌­اندازی شد و جمعی از پیشکسوتان و ایثارگران به عنوان رؤسای این دفاتر معرفی شدند. آنها با تکیه بر توان و ظرفیت خود شهرستان فعالیت خود را در راستای توریج فرهنگ دفاع مقدس آغاز کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: کاری که در نیشابور، در قالب مردمی و به شکل انقلابی صورت گرفت مبنایی شد تا از دیگر شهرستان‌­ها نیز در راستای راه‌­اندازی این دفاتر مطالبه داشته باشیم. به هر میزان که این کار در کل استان برکت داشته باشد، نمایندگی حفظ آثار نیشابور در آن شریک خواهد بود.

این مسئوول تأکید کرد: اقدام پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان نیشابور در تأسیس دفتر نمایندگی حفظ آثار، سنتی شد که این پیام را به همراه داشت که با حداقل‌­ها و دست خالی هم می‌­توان کارها را پیگیری و اجرا کرد.

سردار یوسفعلی‌­زاده، در پایان سخنانش ضمن ابراز تشکر از مساعدت­‌های فرماندهان گذشته و حال تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) به دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان نیشابور، از ایثارگرانی که به صورت خودجوش و با روحیه بسیجی این نمایندگی را در اجرای مأموریت‌­ها یاری کردند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار