اختتامیه مسابقه فرهنگی «ردپای عشق» در مشهد برگزار شد

آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی «ردپای عشق» ویژه زائران راهیان نور با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ - 02May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، آئین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقه فرهنگی «ردپای عشق» و مراسم نکوداشت مرحوم «عباس تیموری» علمدار راویان فتح رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار «عباس صالحی» رئیس سازمان اردویی سپاه امام رضا (ع)، سرهنگ پاسدار «هادی موحدنیا» فرمانده ناحیه مقاومت مالک اشتر امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار یوسفعلی­‌زاده در این مراسم اظهار داشت: اسلام میراث همه انبیا و شهدا است که امروز به ما رسیده است.

وی افزود: در بستر زمان گرد و غبار خرافه و تحریف بر چهره اسلام می‌­نشیند که با خون پاک شهیدان، غبار خرافه و زنگار کهنگی از ساحت دین شسته می‌شود.

این مسئوول تأکید کرد: اسلام آنقدر عظیم است که جان همه اولیاء دین و انبیا الهی در راه آن فدا شده است. در روزگار مسلمانی ما نیز سید جوانان اهل بهشت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همراه خاندان پاک و مطهرش یک تنه در برابر سپاه یزیدیان ایستاد و جان خود را فدای دین کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس ادامه داد: در انقلاب اسلامی بهترین فرزندان این مرز و بوم و صادق‌­ترین شاگردان مکتب روح الله جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای این راه نورانی کردند.

یوسفعلی‌­زاده تصریح کرد: این صراط تا قیامت پر رهرو خواهد بود و تداوم خواهد داشت. اراده خداوند بر این است که دین را بر همه کج‌­روی­‌ها پیروز کند، هرچند برخی امت‌ها کوتاهی کنند اما اینگونه نیست که دین خدا بی رهرو بماند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حماسه دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: دفاع مقدس قطعه نورانی از حماسه جاوید امت اسلام و ملت ایران در این بخش جغرافیای جهان است. ملت ایران اسلامی هنوز به صورت مستقیم از ثمرات دفاع مقدس استفاده می‌کند و ممکن است قرن‌ها ملت ایران از این پیروزی بزرگ بهره‌برداری کند.

یوسفعلی‎­زاده ابراز داشت: امروز به پشتوانه دفاع مقدس جبهه مقاومت در جهان اسلام شکل گرفته و خواب راحت را از چشمان استکبار ربوده است. امروز حضور جبهه مقاومت در جای جای ممالک اسلامی همچون فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، عراق، عربستان، پاکستان، افغانستان، مراکش و نیجریه خاری در چشم متجاوزین و مستکبرین شده است.

وی حرکت عظیم راهیان نور را مورد بررسی قرار داد و گفت: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی است و از اقداماتی به شمار می­‌رود که مستقیماً با جنگ نرم دشمن مقابله می‌­کند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: زائران راهیان نور انسان‌های سعادتمند و با کرامتی هستند که رنج این سفر را به جان می‌خرند و به قصد تقرب، تشرف و کسب فیض در این اردو شرکت می‌کنند.

یوسفعلی­‌زاده ادامه داد: اردوی راهیان نور یک سفر معنوی و پر از معرفت، محبت و عشق است. زائران کربلاهای ایران در این سفر، از خود رها می­‌شوند و با بندگان خدایی تا خدا سفر کنند. لذت معنوی این سفر بر کسانی که از صمیم دل راهی می‌شوند تا سال‌ها باقی خواهد ‌ماند.

وی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ترویج، گسترش و حمایت از اردوهای راهیان نور است، تأکید کرد: ارزش‌های دفاع مقدس هم در زمان دفاع مقدس ضامن پیروزی جمهوری اسلامی بود و هم بعد از آن حماسه عظیم، بزرگترین پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیروزی‌ها بود.

این مسئوول تصریح کرد: دفاع مقدس در متن خود صدها درس دارد و ما در این عصر و زمان با برگزاری اردوهای راهیان نور پای درس شهدا و رزمندگان می­‌نشنیم و از آنها درس اخلاق، استکبارستیزی و عزتمندی می‌­آموزیم.

وی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: باید در گام دوم انقلاب با مدد جستن از روح امام (ره) و شهدا، نظام سلطه را به خاک ذلت بکشانیم.

تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان و خادمین راهیان نور و قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، قم و راهیان نور و همچنین اهدای جوائز به 120 نفر از شرکت کنندگان از دیگر بخش­‌های این مراسم بود.

بنا بر این گزارش، مسابقه کتابخوانی «ردپای عشق» ویژه سیزدهمین دوره مسابقه راهیان نور به همت سازمان اردویی سپاه امام رضا(ع)، سپاه مالک اشتر مشهد مقدس و ستاد برگزاری مسابقه راهیان نور در ایام برگزاری اردوهای راهیان نور با حضور زائران کربلای ایران ازسراسر استان کشور در مناطق عملیاتی جنوب برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها