سی‌و دومین نمایشگاه کتاب تهران-۷۹/

فعالیت بیش از ۱۶ هزار باشگاه کتابخوانی در کشور

جعفر زنده‌جانی، در نشست تسهیل‌گران جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان گفت: تا پایان سال نود و هفت، ۱۶ هزار باشگاه کتابخوانی در کشور فعال شده است.
کد خبر: ۳۴۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ - 02May 2019

فعالیت بیش از ۱۶ هزار باشگاه کتابخوانی در کشوربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست تسهیل‌گران جام باشگاه‌های کتابخوانی، در دهمین فرهنگسرای کتاب در غرفه‌ی جام باشگاه‌های کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور «نسرین تیموریان» دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و «جعفر زنده‌جانی» داور سه دوره برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی و نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

در این نشست نسرین تیموریان دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران هدف از اجرای این طرح فرهنگی را ترویج کتابخوانی برای کودک و نوجوانان در سطح ملی عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح موفق، طرحی ملی و البته مردمی است که با حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۵ تا به امروز در کشور فعال شده و تداوم دارد.

تیموریان با بیان اینکه استان تهران برای نخستین بار در سال ۹۷ در این طرح شرکت کرده است، گفت: تاکنون ۳۱۷ باشگاه کتابخوانی در شهر تهران فعال شده است.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان یک تا ۱۸سال، مخاطب اصلی اجرای این طرح هستند و علاقه‌مندان حوزه‌ی کتاب و کتابخوانی می‌توانند با اعلام آمادگی و شرکت در کارگاه رایگان دو روزه و ۱۶ ساعت در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اخذ گواهینامه‌ پایان دوره به عنوان تسهیل‌گر، اقدام به تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کنند.

دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران ادامه داد: بهره‌مندی از تخفیف ۵۰ درصدی کتاب پس از عضویت و ثبت‌نام در سایت جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از دیگر موارد حمایتی اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌های همکار در اجرای این طرح ملی است.

تیموریان اظهار کرد: اقدامات انجام شده در باشگاه‌های کتابخوانی مستندسازی شده و در جشنواره‌های تحت عنوان برگزیدگان باشگاه‌های کتابخوانی معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به فعالیت حوزه‌ی کتابخوانی و تسهیل‌گری باشگاه‌های کتاب تهران می‌توانند همه‌روزه در ایام برگزاری نمایشگاه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ با مراجعه به غرفه‌ی جام باشگاه‌های کتابخوانی در فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی و هنری نسبت به ثبت‌نام رایگان برای شرکت در دوره آموزشی و تسهیل‌گری باشگاه‌های کتاب اقدام کنند.

جام باشگاه‌های کتابخوانی، رویداد بزرگ فرهنگی با محور کتاب

جعفر زنده‌جانی نویسنده‌ی کودک و نوجوان نیز در این برنامه از شتاب روزافزون و استقبال چشمگیر تشکیل، عضویت و فعالیت باشگاه‌های کتابخوانی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال نود و هفت، ۱۶ هزار باشگاه کتابخوانی در کشور فعال شده است.

وی ادامه داد: تسهیل‌گران با گذراندن دوره‌های مرتبط با محوریت شناخت کتاب، روش مطالعه و روش‌های تعامل با کودکان و نوجوانان به صورت حرفه‌ای وارد این کار فرهنگی می‌شوند.
این نویسنده‌ی کودک و نوجوان تاکید کرد: اسامی جام باشگاه‌های کتابخوانی، گفتگو حول محور کتاب است.

داور سه دوره‌ی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور در پایان، افزایش مهارت‌های اجتماعی، پرورش و تخیل را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: خوشبختانه روند رو به رشد تعداد باشگاه‌ها نشانگر آن است که این طرح فرهنگی علاوه بر کسب موفقیت توانسته است به یک رویداد بزرگ فرهنگی در محور کتاب تبدیل شود.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از چهار تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها