برگزاری محفل خاطره‌گویی سردار شهید «حاج اکبر شیرازی» در قم

مراسم بزرگداشت و محفل خاطره‌گویی سردار شهید حاج اکبر خردپیشه شیرازی همزمان با ایام سالروز شهادت استاد مطهری در سالن کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۲ - 02May 2019

برگزاری محفل خاطره گویی سردار شهید حاج اکبر شیرازی در قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، محفل عصرگاهی خاطره‌گویی و بزرگداشت سردار شهید حاج اکبر خردپیشه شیرازی به همت کانون پیشکسوتان سپاه قم و با حضور همرزمان شهید و فرماندهان دوران دفاع مقدس و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

در این مراسم، سردار «عباس آقاهادی» فرمانده عملیات سپاه قم و از همرزمان شهید شیرازی در سال‌های ۵۹ تا ۶۱ طی سخنانی با اشاره به برخی ویژگی‌های این شهید بزرگوار اظهار داشت: همه ما باید آن حال و هوای دوران دفاع مقدس و پاسداری از آرمان‌های انقلاب را حفظ کنیم.

وی افزود: آموزش‌های نظامی و عقیدتی در پادگان‌ها باید به گونه‌ای باشد که نسل جوان پاسداران همان روحیه شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس را در خود ایجاد و تقویت نمایند.

در این مراسم حجت‌الاسلام «سعید جواهری» خاطراتی را از آخرین روز‌های رزم در کنار سردار حاج اکبر شیرازی در عملیات کربلای چهار و هنگامی که گلوله دشمن به قلب وی اصابت کرد، بازگو نمود.

همچنین مهدی کربلایی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز توضیحاتی پیرامون کتاب نبرد‌های انقلابی، شرح عملیات‌های رزمندگان لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، ارائه کرد.

سردار شهید حاج اکبر خردپیشه شیرازی، معاونت عملیات سپاه قم و فرماندهی یگان دریایی لشکر ۱۷ را در کارنامه خود داشت و از نیرو‌های فعال مهندسی رزم سپاه محسوب می‌شد. ضمن اینکه سابقه درخشانی از فعالیت‌های انقلابی در زندگی این شهید بزرگوار ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار