امام جمعه خرم‌آباد:

حل مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی گفت: اینکه بگوییم مشکل اقتصاد و محیط زیست و حتی مشکل آب خوردن ما با برجام حل می‌شود، این یک تفکر ساده و بی‌ریشه است؛ چرا که حل مشکلات با تکیه بر ظرفیت‌های مردم امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۳۴۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ - 03May 2019

اگر آمریکا به منافع ایران کوچک‌‌ترین ضربه‌ای برساند اول قربانی خلیج فارس عربستان و امارات خواهند بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه رمضان ماه ضیافت الهی است و در این ماه باید به فکر محرومین و نیازمندان باشیم و امسال که هموطنانمان در پلدختر و معمولان در چادر زندگی کرده و شرایط سختی دارند باید به فکر آنها باشیم، اظهار داشت: ملت ایران در حادثه سیل اخیر سربلند شدند و از طرفی مدعیان بشر دوستی رسوا شدند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور کمک‌هایی را برای سیل زدگان جمع کردند اما نگذاشتند به حساب  هلال احمر ایران واریز شود و این رسوایی مدعیان حقوق بشر و آمریکا است.

وی با بیان اینکه صلیب سرخ جهانی در حادثه سیل اخیر کوتاهی کرده، بیان داشت: صلیب سرخ باید به این حادثه ورود پیدا می‌کرد کمااینکه ملت ایران در کمک به حوادث سراسر دنیا همواره پیشتاز بوده است.

آبت‌الله میرعمادی توجه به مسکن را مهمترین مشکل و نیاز سیل زدگان دانست و افزود: مسوولین در تامین مسکن سیل زدگان سریع‌تر عمل کنند.

وی یادآور شد: خیرین و نیکوکاران که می‌خواهند در مسکن به سیل زدگان کمک کنند حتما با نهادهای متولی هماهنگ شود و اینطور نباید که هر کس در جایی کار کند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: بارندگی امسال موجب سرسبزی و بالا آمدن ارتفاع علف‌ها شده است و مصلما بعد از مدتی این‌ها خشک شده و خطر آتش سوزی‌ها را در پیش داریم؛ لذا مسوولین و نهادهای مسوول از همین امروز دست به کار شوند.

وی ادامه داد: مسوولین نسبت به پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع اقدامات پیشگیرانه انجام دهند تا دچار مصیبتی دیگر نشویم چرا که مصیبت آتش سوزی از سیل بدتر است.

آیت‌الله میرعمادی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی سپاه در 17 اردیبهشت اشاره و عنوان کرد: این نهاد در عرصه محرومیت‌زدایی و حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های جهادی نیز نقش اساسی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی در حادثه سیل اخیر جهاد کرده و اگر آنها نبودند معلوم نبود که گل و لای به راحتی پاک‌سازی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به سالروز خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت اشاره و تصریح کرد: ترامپ خیال می‌کرد اگر آمریکا از برجام خارج شود اقتصاد ایران نابود شده و یک اجماع عمومی علیه ملت ایران درست می شود اما قضیه برعکس شد.

آیت ‌الله میرعمادی گفت: در این یک سال اقتصاد ایران همچون گذشته فعال بوده و ملت ایران سربلند بوده است و در قضیه خروج آمریکا از برجام تنها آنها ضرر کردند.

وی یادآور شد: ما از برجام چه درسی باید بگیریم؟ اول درس این است که باید برای همه ثابت شده باشد که آمریکا قابل تعامل و مذاکره نیست.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد ادامه داد: درس دوم این است که اروپا نیز در سیاست‌های کلی همراه آمریکا است؛ اروپا می‌گوید برجام را حفظ می‌کنیم اما هیچ کاری نکرده‌اند.

اانتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار