روحانی در نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران»:

شهیدان مطهری و بهشتی الگوی بی‌نظیر معلمان هستند

رئیس جمهور گفت: شهیدان مطهری و بهشتی بهترین الگو برای معلمان سراسر کشور هستند؛ چراکه تلاش، کار و کوشش، اخلاق معنوی، جهاد و سبک زندگی آن‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
کد خبر: ۳۴۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ - 04May 2019

شهیدان مطهری و بهشتی الگوی بی‌نظیر معلمان هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌‎الاسلام حسن روحانی صبح امروز (شنبه 14 اردیبهشت) در مراسم نکوداشت «یکصد سال تربیت معلم در ایران»، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و گرامی‌داشت ایام شب قدر اظهار داشت: کلاس درس می‌تواند برای معلم شب قدر باشد، اگر معلم بتواند یک نفر از دانش‎آموزان را هم به مسیر سعادت و آینده‌ای درخشان هدایت و تشویق کند، شب قدر را به جا آورده است.

روحانی با اشاره به نقش تاثیرگذار معلمان در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی افزود: در حقیقت جایگاه و منزل معلم بسیار رفیع است، معلمان حافظان تراز اول مرزهای اخلاقی و فرهنگی کشور هستند.

رئیس قوه مجریه گفت: شهیدان مطهری و بهشتی بهترین الگو برای معلمان سراسر کشور هستند؛ چراکه تلاش، کار و کوشش، اخلاق معنوی، جهاد، و سبک زندگی آن‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، درس خودسازی بندگان مومن و مخلص خداوند است، گفت: ماه رمضان، ماه تعاون، همکاری، برابری، برادری و کنار هم قرار گرفتن است، تمام این صفات و ویژگی‌های ماه رمضان را می‌توان در کلاس درس مشاهده کرد؛ چراکه کلاس درس کلاس تعلیم و تربیت است.

رئیس جمهور با توجه به این نکته که رابطه معلمین با دانش‌آموزان باید رابطه‌ای صمیمی باشد، گفت: بعضی از معلمین در مدرسه محبوب هستند و محبوبیت آن‌ها هم با یکدیگر تفاوت دارد.

وی گفت: اگر سربازی در مرزهای کشور برای حراست و پاسداری از مرزها، شب را به صبح رساند، بنا بر روایتی که از پیامبر (ص) داریم آن شبی که سرباز سپری کرده است برابری با شب قدر می‌کند. معلم هم از مرزهای اخلاق کشور حفاظت و حراست می‌کند، بنابراین هر شب آن قدر است. بنابراین جایگاه معلمان جایگاه ویژه‌ای است و با هیچ وسیله مادی اجر معلمان قابل جبران نیست.

روحانی در ادامه با بیان اینکه اولین معلم خداست، تصریح کرد: کار ائمه خدا، عالمان و صالحان هم کار معلمی بود؛‌ لذا به همین دلیل جایگاه معلم جایگاه بسیار بالایی است. اینکه روز شهادت استاد مطهری به روز معلم نام‌گذاری شده است، نشان از جایگاه والای معلمین دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شهید مطهری جزو استثناهای تاریخ روحانیت و دانشگاه‌ها بود. او بسیار مخلص، مؤثر و دلسوز بود و واقعا به صورت مستمر نظارت داشت بر اینکه در کجاها شبهه وجود دارد، در کجاها ذهن جوانان را منحرف می‌کنند که بتواند برای آن‌ها مقاله بنویسد و سخنرانی کند.

وی با بیان اینکه بهترین عزیزان ما را در همان سال‌ها و ماه‌های اول انقلاب اسلامی به صورت حساب شده از ما گرفتند، گفت: بهترین الگو برای همه معلمان سراسر کشور، تلاش، رفتار و افکار علامه شهید مطهری است که شما می‌بینید کتاب‌های او پس از این همه سال همچنان هدایتگر، روشنگر و حلال مشکلات است.

روحانی در ادامه با اشاره به سیلاب‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور گفت: معلمین در حوادث غیرمترقبه‌ای که در کشور رخ می‌دهد، باید در کنار مردم و به ویژه دانش‌آموزان باشند؛ چراکه حضور این قشر از جامعه در کنار مردم و دانش‌آموزان آسیب‌دیده می‌تواند منجر به دلگرمی و آرامش شود.

رئیس جمهور افزود: در واقع در هر کجای کشور، زمانی که حادثه‌ای رخ داد و مردم به واسطه این حوادث در چادرها اسکان داده شدند، در آن مناطق باید یک چادر حتما متعلق به آموزش و پرورش باشد تا معلمان نوبت به نوبت به مناطق آسیب‌دیده سرکشی کنند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه کلاس‌های درس معلمان و دانش‌آموزان در مناطق آسیب‌دیده بهتر است که تعطیل نشود، گفت: باید بپذیریم که کلاس‌های درسی که در مناطق آسیب‌دیده برپا می‌شود با کلاس درس‌هایی که در ایام عادی برگزار می‌شود، قابل مقایسه نیست، اما برگزاری کلاس‌های درسی در مناطق آسیب‌دیده می‌تواند روحیه دانش‌آموزان را ارتقا دهد و این یک امری شایسته است که از سوی معلمان باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار