جانباز «رضا جهان تیغ» به همرزمان شهیدش پیوست

امیر سرتیپ دوم رضا جهان تیغ جانباز سرافراز ارتش اسلام به همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۳۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ - 04May 2019

جانباز «رضا جان تیغ» به همرزمان شهیدش پیوستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «رضا‌ جهان تیغ» جانباز سرافراز ارتش اسلام به همرزمان شهیدش پیوست.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا در پی درگذشت این جانباز سرافراز کشور در پیامی آورده است:

سرزمین ایران اسلامی در هر ذره از خاک خود، حماسه‌های بی‌بدیلی را از مردان دلیر این مرزوبوم به یادگار دارد. مردان مردی که در دفاع از ارزش‌های والای خود از هیچ کوششی دریغ نکردند. بارها تا مرز شهادت پیش رفتند و در کنار هم‌رزمان، شهد شیرین جانبازی را چشیدند و پس از گذشت سال‌های خون و شهادت در دیگر سنگرها حماسه‌ها آفریدند.

مرحوم امیر سرتیپ دوم جانباز رضا جهان تیغ از فرماندهان دوران دفاع مقدس، یکی از همین مردان بزرگ است که پس از سال‌ها مجاهدت در سنگرهای مختلف و تحمل جراحت‌های آن دوران به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ضایعهِ فقدان این هم‌سنگر عزیز و یادگار دوران دفاع مقدس را تسلیت عرض نموده و برای آن‌هم رزم از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت دارد.

مرحوم امیر سرتیپ دوم دکتر رضا جهان تیغ یکی از فرماندهان متعهد یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بود که از روز سوم آغاز جنگ تحمیلی با درجه دانشجویی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و کلیه رده‌های فرماندهی و ستادی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران را طی کرد. وی از ابتدا در مسوولیت‌هایی همچون، رئیس بازرسی لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان، فرمانده مرکز آموزش 08 خاش، فرمانده تیپ 37 شیراز، فرمانده لشکر 81 زرهی کرمانشاه انجام‌وظیفه نموده و در طول هشت سال دفاع مقدس با 42 درصد مجروحیت چندین بار به درجه جانبازی نائل شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها