سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-۹۳/

«دختر تبریز» به نمایشگاه کتاب تهران آمد

کتاب «دختر تبریز» در دسترس علاقمندان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار گرفت.
کد خبر: ۳۴۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 04May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «دختر تبریز» از مجموعه معرفی زنان انقلابی و ارائه الگوی زن فعال است که به کوشش «هدا مهدیزاد» منتشر شد.

«دختر تبریز» خاطرات شفاهی خانم «صدیقه صارمی»، رزمنده، امدادگر، مربی نهضت سوادآموزی و مربی پرورشی تبریزی است که فراز و فرود زندگی خویش را در قبل و بعد از انقلاب روایت می‎کند.

صارمی در این کتاب خاطراتی از مبارزات مردم تبریز در انقلاب اسلامی، سال‌های نخست انقلاب و دفاع مقدس، همراهی با آیت الله شهید مدنی در ستاد نماز جمعه و سردار شهید مهدی باکری در جبهه جنوب را ارائه می‌کند. بیان شکل گیری و مشکلات نهضت سوادآموزی در استان آذربایجان شرقی هم از دیگر نقاط جذاب و خواندنی کتاب است.

در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: پاسبان که دید از عهدۀ زبان من برنمی‌آید، با باتوم برقی یک ضربه از سمت پهلو نثارم کرد! با‌اینکه به‌شدت دردم گرفت، اما از ترسم فرار کردم. مأمور‌ها هم بدوبدو دنبالم می‌آمدند. دویدم به‌سمت خیابان ارتش و از آنجا هم به‌سمت خیابان ۱۷ شهریور قدیم. آن‌قدر دویدم که دیگر از دنبال‌کردنم منصرف شدند. خانه‌ای را دیدم که پلۀ کوچکی داشت. انگار که بارِ سنگینی از دوشم برداشته باشند. روی پله نشستم تا نفس تازه کنم. از میدان ساعت تا آنجا را یک‌ضرب دویده بودم. دوتا سرباز داشتند در کوچه قدم‌رو می‌رفتند. آمدند نزدیک من. یکی‌شان که فارس‌زبان بود رو به من گفت: «خانم برای چه اینجا نشستی؟!» نفس‌نفس‌زنان گفتم: «نشستم تا کمی خستگی درکُنم.»

«دختر تبریز» به نمایشگاه کتاب تهران آمد

می‌دانی اینجا کجاست؟ نه به خدا! فقط می‌دانم که اگر تا ته این خیابان را مستقیم بروم می‌رسم به خانه‌مان. خانم اینجا سازمان امنیت است! ساواک! نگو که از چاله درآمدم و به چاه افتاده‌ام!

کتاب «دختر تبریز» در ۲۰۸ صفحه، قطع رقعی و در تیراژ یک‌هزار نسخه و با قیمت ۲۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه‌یار» منتشر شده است.

انتشارات دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه‌یار) با کتب خود از چهار تا ۱۴ اردیبهشت ماه در غرفه شماره ۴۲ راهروی شماره ۲۰ سالن ناشران عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار