مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

جانبازان نخاعی سندهای زنده مقاومت هستند

سردار «اصغر عباسقلی‌زاده» گفت: یادگاران دوران دفاع مقدس همچنان در راه انقلاب مانده‌اند و برای تایید این ادعا سندهای زنده‌ای همچون جانبازان قطع نخاعی تابع ولایت فقیه داریم.
کد خبر: ۳۴۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ - 04May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، سردار سرتیپ دوم «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان امروز در دیدار با جانبازان قطع نخاعی و جمعی از رزمندگان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: همه با شعار سنگرسازان بی‌سنگر آشنایند و آنانی که در عملیات‌ها حضور داشتند خوب می‌دانند نیروهای جهاد سازندگی چه زحماتی را متحمل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی زحمت ایجاد خاکریز، جاده‌ها را برعهده داشتند و زیر بمباران و آتش می‌ماندند، احداث بیمارستان و مقرهای تاکتیکی از دیگر اقدامات این نیروها بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدر نیروهای جهادی را آن‌هایی می‌دانند که از نزدیک شاهد رشادت‌هایشان بوده‌اند، گفت: متاسفانه در ثبت و نشر ایثارگری‌های پرعظمت جهادگران سازندگی کوتاهی‌هایی شده است.

وی بیان داشت: ما اگر می‌توانستیم فداکاری‌ها و نحوه زندگی شهدا را در جامعه ترویج دهیم قطعا به وضعیت موجود دچار نمی‌شدیم و از شرمندگی رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در می‌آمدیم.

این مسئول با اعلام اینکه باید نسل جدید بدانند چه زحماتی برای انقلاب و دفاع از وطن کشیده شده است، اضافه کرد: این امنیت، اقتدار و عظمت به راحتی حاصل نشده و باید همه دست به دست دهیم تا نواقص را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام نگران امت‌شان بودند تا در راه آرمان‌ها و حفظ دین‌شان استقامت نکنند و کنار بکشند؛ حال می‌بینیم آن نگرانی‌ها بجا بود که اکنون بر سر دین چنین بلایی آمده و شاهد 72 فرقه‌ایم.

عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس با گذشت از جان، مال، اعضاء و اعصاب‌شان نشان دادند در راه آرمان‌ها و حفظ دین ثابت قدم‌ هستند، ابراز داشت: یادگاران دوران دفاع مقدس همچنان در راه انقلاب مانده‌اند و برای تایید این ادعا سندهای زنده‌ای همچون جانبازان قطع نخاعی تابع ولایت فقیه داریم.

این مسئول متذکر شد: نیروهای جهادی جزو رزمندگان پرتلاش اما کم توقع بودند که پیروزی در تمامی عملیات‌ها مدیون فعالیت‌های آنان بود؛ اگر در عملیات خیبر و بدر پل ساخته نمی‌شد اصلا امکان انجام عملیات و پشتیبانی میسر نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها