سردار شکارچی:

خنثی شدن نقشه‌های دشمن با حضور ملت در صحنه/ 90 درصد در حوزه نظامی خودکفا هستیم

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: ملت ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند که دشمن شعار می‌داد جمهوری اسلامی، ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ اما با حضور مردم عکس این شعار رقم خورد.
کد خبر: ۳۴۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 04May 2019

.به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد‌ دفاع‌پرس، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از یاوران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان یک تکلیف الهی و وظیفه شرعی با همت ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی و بسیج جهت به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی به میدان آمدند.

وی افزود: سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح دستور داد تا یک شورا راهبردی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و در تمام عرصه ها وارد شود.

سردار شکارچی خاطرنشان کرد: ملت ایران درحالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند که دشمن شعار می‌داد جمهوری اسلامی، 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید؛ اما با حضور مردم عکس این شعار رقم خورد.

وی تصریح کرد: ناامید کردن مردم، تحقق عملیات روانی، ضعیف نشان دادن جمهوری اسلامی نسبت به رژیم پهلوی از جمله برنامه دشمن بود؛ از این رو جمهوری اسلامی باید جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب به میدان می‌آمد.

سردار شکارچی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: بیش از 700 محصول راهبردی که بنیانش توسط جوانان این کشور طی 40 سال گذشته پایه‌گذاری شده بود، در قالب سه نمایشگاه عظیم برنامه ریزی شد.

وی عنوان کرد: دستاوردهای صنعت دفاعی با مجاهدت جوانان کشور و به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل در دهه اول و رهبری مقام معظم رهبری در سه دهه بعدی، به حدی رسید که جمهوری اسلامی را در حوزه نظامی تقریبا 90 درصد خودکفا کرد؛ لذا در این نمایشگاه تلاش شد تا بخشی از این دستاوردها به نمایش گذاشته شود.

سردار شکارچی به بازدید سفرا و نمایندگان کشورهای از نمایشگاه دستاوردها، گفت: سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی پس از بازدید به این باور رسیدند که جمهوری اسلامی از چه قدرت دفاعی برخوردار است. ما در این نمایشگاه به اهداف تعیین شده رسیدیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: نمایشگاه دیگری با هدف محرومیت‌زدایی، خدمات‌رسانی به مردم و سازندگی برگزار شد. در این نمایشگاه نیز بخشی از دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه محرومیت‌زدایی به نمایش گذاشته شد. یکی از این اقدامات پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود. سفرا و وابستگان نظامی کشورهای خارجی هنگام بازدید پلک نمی‌زدند تا بیشتر این دستاوردها را ببینند.

وی با اشاره به نمایشگاه اقتدار هوایی گفت: در اوایل پیروزی انقلاب، مستشاران آمریکایی هنگام خروج از کشور، اعلام می‌کردند که شش ماه بعد درخواست می‌کنید که ما برگردیم؛ این درحالی است که ما در این نمایشگاه اقتدار هوایی‌مان را به جهان نشان دادیم. جوانان کشورمان ما پروژه‌های 60 ساله آمریکایی‌ها را طی یک تا سه سال به پایان می‌رسانند.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده بود، عنوان کرد: در این نمایشگاه حدود 45 دستگاه کشوری و لشکری همکاری داشتند. این دستاوردها ذهن مردم را نسبت به دشمن تغییر داد.

سردار شکارچی با بیان این که 444 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند، گفت: این دستاوردها در 31 استان کشور نیز به نمایش درآمد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تجربه‌های کسب در این نمایشگاه‌ها، می‌تواند شروعی برای تحقق گام دوم انقلاب باشد. این نمایشگاه به ما ثابت کرد که هر کجا مجاهدانه به میدان بیاییم، نتیجه خواهیم گرفت.

سردار شکارچی در پایان گفت: به نمایندگی از ستادکل نیروهای مسلح، ارتش انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌گویم که این آمادگی را داریم که کلیدواژه‌های گام دوم انقلاب را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار