برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در شهرستان دیر

برگزاری همایش «طلایه‌داران تبلیغ» به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد با حضور امام جمعه بندر دیر، روحانیون، مبلغان، بانیان مساجد برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ - 04May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد اظهار داشت: مساجد در صدر اسلام کانون و پایگاه همه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی جامعه بودند و همه مسائلی که امروز ما در مراکز مختلف دنبال می‌کنیم، پیامبر اسلام (ص) از طریق همین مساجد انجام می‌دادند.

این مسئول گفت: مساجد در اوایل انقلاب هم فعال و پررونق بودند، اما در سال‌های بعد هم حضور مردم و هم فعالیت‌های مساجد کمرنگ شد.

وی با اعلام اینکه امروز جنگ اراده‌هاست عنوان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده تا زمانی که مردم  و نسل جوان ما مؤمن و معتقد و باورهای سیاسی و مذهبی آنها دست نخورده نمی‌تواند اراده ملت ما را بشکند لذا به دنبال تضعیف باورها و اعتقادات ماست.

حسینی خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز گاهی اوقات برنامه‌هایی برگزار می‌شود که در راستای نقشه دشمن و تضعیف باورهای دینی  است  و می‌بینیم بعضی اوقات به نام جشن اهل بیت برنامه‌های هنجارشکن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن، تقویت سنگر مساجد است، افزود: نکوداشت مساجد به این است که سعی کنیم با برنامه‌های جذاب و مطابق با شرع جوانان را جذب کنیم که نقش ائمه جماعات، بانیان مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری در این زمینه باید پررنگ باشد.

امام جمعه بندر دیر با اشاره به نقش مساجد در عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مساجد باید پایگاه انسان‌سازی و بصیرت‌افزایی و در یک کلام مساجد تراز اسلامی و انقلاب اسلامی و در تحقق گام دوم انقلاب پیشتاز باشند.

حسینی با بیان اینکه روحانیت معظم و مبلغان در ماه رمضان بیانیه گام دوم انقلاب و مطالبه رهبری را برای مردم تبیین کنند، متذکر شد: مساجد را می‌شود با کارهایی که با شأن این مکان‌های دینی سازگار باشد رونق بخشیم و پای خانواده‌ها را  به مساجد باز کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار