نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان:

سیل‌زدگان در اولویت مصرف زکات هستند

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» با اشاره به سیل اخیر در برخی از شهرهای کشور، گفت: بخشی از کشاورزان ما زمین‌هایشان دچار آسیب سیل شده و برای آنها مشکلاتی به وجود آمده، در این راستا اولویت مصرف زکات برای سیل زدگان استان است.
کد خبر: ۳۴۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ - 04May 2019

سیل زدگان در اولویت مصرف زکات هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیدحمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در جلسه شورای زکات لرستان که در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: در سالهای اخیر تلاش شد که زکات به عنوان یک فریضه الهی در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش مبلغان مذهبی، روحانیون و ائمه جماعات در آگاهی بخشی نسبت به مسئله زکات در استان لرستان رضایت بخش بوده است، افزود: در اکثر مناطق و شهرهای لرستان شاهد افزایش پرداخت زکات هستیم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان یکی دیگر از عوامل پرداخت زکات را فعالیت اعضای ستاد زکات استان دانست و گفت: نظم و هماهنگی در گرفتن زکات، مصرف و شفاف سازی امر زکات از دیگر عوامل رشد زکات در استان بوده است.

میرعمادی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته جمع آوری زکات  باید فعالیت‌های خود را جدی تر دنبال کند، تصریح کرد:  باید اطلاع‌رسانی شود که چقدر از زکات استان برای اجرای پروژه‌های عمرانی و رفع محرومیت نیازمندان استفاده شده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سیل اخیر در برخی از شهرهای کشور، اضافه کرد: بخشی از کشاورزان ما زمین‌هایشان دچار آسیب سیل شده و برای آنها مشکلاتی به وجود آمده، در این راستا اولویت مصرف زکات برای سیل زدگان استان است.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که زکات بدهکار هستند می‌تواند زکات مال خود را برای سیل زدگان اختصاص دهند، تصریح کرد: ستاد زکات استان به صورت متمرکز اقدامات لازم را در این رابطه در مناطق سیل زده انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: شورای زکات و استانداری نیز از اعتباراتی که اختصاص پیدا کرده است، بخشی را در قالب تفاهمنامه‌ای به صورت مشارکتی مسئله کمک به کشاورزان سیل زده را در دستور کار قرار دهند.

میرعمادی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: خوشبختانه چند سالی بوده که جمع آوری زکات فطریه به صورت متمرکز صورت می‌گیرد و متناسب با نیازمندان و محدوده مورد حمایت تقسیم می‌شود، این کار ساماندهی بسیار خوبی در امر زکات فطریه بوده و اثر بخشی بسیار خوبی داشت، امسال نیز به همین روال بوده و جمع آوری زکات فطریه به صورت متمرکز صورت می‌گیرد.

وی  مؤسسه هایی که مجوز جمع آوری زکات فطریه را دارند، به کمیته امداد امام خمینی مراجعه کنند و افراد تحت پوشش خود را معرفی کنند، متذکر شد: برخی از نیازمندان موسسه‌ها و نهادها با نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی مشترک هستند که باید شناسایی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار