عراق هم از روسیه سامانه اس-400 می‌خرد

یک مقام عراقی از مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ - 04May 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از وجود مذاکرات میان این کشور با روسیه برای خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

او به روسیا الیوم اظهار داشت که دولت عراق علاقه‌مند به همکاری با روسیه در زمینه تسلیحاتی است و تا کنون توافقنامه خرید جنگنده‌های بال متحرک و بال ثابت به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین خرید خودرو‌های زرهی به ارزش یک میلیارد دلار با روسیه امضاء شده است.

حاکم الزاملی ادامه داد: «عراق اکنون برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ با روسیه مذاکره می‌کند... این سامانه برای ما بسیار مهم است و پیش‌بینی می‌شود که در عرض دو سال آتی وارد عراق شود.»

همزمان با اعلام خبر مذاکره عراق و روسیه برای خرید اس-۴۰۰، «سرگئی چمیزوف» رئیس شرکت «راس تکنیک» نیز در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفته است که روسیه حاضر است امکان فروش جنگنده‌های سوخو-۵۷ به ترکیه را، در صورت پایان مشارکت آنکارا در برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکایی، مورد بررسی قرار دهد.

ترکیه پیش از این قراردادی با روسیه برای خرید سامانه اس-400 از روسیه نیز امضا کرده است که قرار است اولین محموله از این سامانه به زودی به آنکارا تحویل داده شود. این مساله تنش‌هایی بین ترکیه و آمریکا که هر دو عضو ناتو هستند به وجود آورده است.

روسیه همچنین روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مراحل تست رادار و آتش‌بار سامانه موشکی اس-۵۰۰ با موفقیت به پایان رسیده و آماده ورود به خط تولید است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها