کارشناس مسائل استراتژیک در گفت‌وگو با دفاع پرس:

قضاوت نهایی درباره مذاکرات به نشست امروز بستگی دارد

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: فعلا نمی‌توان پیرامون نتایج نشست ایران و 5+1اظهارنظر نهایی داشت و قضاوت نهایی درباره مذاکرات به نشست امروز بستگی دارد.
کد خبر: ۳۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 24November 2014

قضاوت نهایی درباره مذاکرات به نشست امروز بستگی دارد

محمد فرهاد کلینی کارشناس ارشد مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، پیرامون نشست هستهای کشورمان با گروه 5+1 که اکنون در وین آخرین روزهای خود را پشت سر میگذارد، گفت: مذاکراتی که اکنون در وین در حال برگزاریست لحظات حساسی را طی میکند و آنچه که از گفتوگوها تا به این لحظه برمیآید، دو طرف مذاکره میان چگونگی تعریف از شرایط جدید به هماهنگی دست نیافتهاند و در سطح تفاهم میان آنها چالش وجود دارد.

وی در ادامه نتیجه قطعی مذاکرات و گمانهزنیها را به روز آینده موکول کرد و ادامه داد: باید منتظر شرایط ایجاد شده تا فردا ماند چرا که به نظر میرسد در این موضوع طرفین تمرکز خود را بر تعریف جدیدی از چگونگی ادامه تعامل در زمینه هستهای قرار دادهاند.

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: تا امروز بر طبق الگوهای چانه زنی که طرفین در اختیار داشتند، نتوانستند به یک سطح از گفتمان مشترک دست یابند و به نظر میرسد اکنون با مدیریت زمان و ورود به یک عرصه آزمون مجدد از شرایط موجود، خواهان تغییر موقعیت هستند.

کلینی قضاوت نهایی در ارتباط با مذاکرات را به روزهای آتی موکول کرد و بیان کرد: فعلا نمیتوان پیرامون نتایج این نشست اظهارنظری داشت و قضاوت نهایی کرد و طبیعی است که رسانهها بر مبنای گمانه زنیهای خود گزارشاتی مخابره میکنند که با تناقضات متعددی روبرست و یک علت آن لرزان بودن مواضع برخی از اعضای گروه 5+1 است.

وی در خاتمه وزیر امور خارجه آمریکا "جان کری" را همرنگ و هماهنگ با سیاستهای کلی مد نظر افکار عمومی خواند و گفت: شاهد بودیم جان کری سعی میکند تا با سیاست هماهنگی با آرا و نظرات عمومی وضعیت را دنبال کند و صحبتهای اوباما که روز گذشته داشته است بیانگر این است که آمریکا از اراده سیاسی کافی برای رفع تحریمها برخوردار نیست و کماکان سعی میکند سیاست تحریم را به صورت مشروط دنبال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها