مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

دفاع مقدس تثبیت‌کننده انقلاب اسلامی است

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» دفاع مقدس را تثبیت‌کننده انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر دفاع مقدس نبود، واژه ایثارگری معنا نمی‌شد.
کد خبر: ۳۴۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ - 05May 2019

دفاع مقدس تثبیت کننده انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نشستی صمیمی با مسئولان فروشگاه افق کوروش  که شنبه (14 اردیبهشت)  در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان بیش از 6 هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی با بیان اینکه لرستان خاکریز دوم دوران دفاع مقدس است، افزود: لرستان در دوران دفاع مقدس سهم بسیار زیادی در دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران داشت و مقاومت جهادی برای حفظ ارزشهای اسلام و نظام از اولین روزهای جنگ تحمیلی تا آخر جنگ و عملیات مرصاد تلاش کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند «جنگ لرستانی ها بیش از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است»، گفت: ما بزرگان زیادی از رزمندگان سپاهی، ارتشی و بسیجی داریم اما در میان آنها بویژه نیروهای ارتشی، افرادی را داریم که به علت مظلومیت  ناشناخته مانده اند.

سرهنگ ناصرپور با بیان خاطراتی از فرماندهان و رزمندگان لشکر 84 لرستان تصریح کرد: شهیدِ خلبان «غلامرضا چاغروند» وقتی که گرفتار نیروهای بعثی می‌شود و به او می‌گویند که به امام و مقام ولایت توهین کند، ایشان با وجود فشارهای زیادی که بر او وارد می‌شود قبول نمی‌کند و در نهایت او را مظلومانه به شهادت  می‌رسانند و این شهید والامقام در راه دفاع از ولایت و امامت به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهاد کشاورزی دوشادوش هم با دشمنان جنگیدند، ادامه داد: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این است که  رشادتهای رزمندگان و شهدا را درقالب کتاب، فیلم و خاطره نویسی  به جوانان امروزی منتقل کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، دفاع مقدس را تثبیت کننده انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود واژه ایثارگری معنا نمی شد، افزود:  از آنجایی که ما به دنبال حفظ ارزشها هستیم، وظیفه داریم که ایثارگریها و رشادتهای دوران دفاع مقدس را ثبت کنیم چرا که اگر دوران دفاع مقدس نبود انقلاب اسلامی با این سربلندی و افتخار پیش نمی‌رفت.

سرهنگ ناصرپور با تشکر از «محسن اشکبوس» مدیرعامل فروشگاه‌های افق کوروش لرستان و فرزند «اسماعیل اشکبوس» از فرماندهان لرستانی دوران دفاع مقدس، بخاطر تلاش در عرصه اقتصادی کشور گفت: اگر آقای اشکبوس در دوران دفاع مقدس در دفاع نظامی موفق بود  امروز  فرزند این نظامی در جنگ اقتصادی با دشمن موفق است.

سرهنگ «محمد رضا معتمدی» معاون پیشکسوتان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: ارزش شهدای ما بسیار بالاست و ارزش آنها کمتر از شهدای جنگ‌های صدر اسلام نیست.

 وی با  بیان اینکه  در دوران دفاع مقدس 36 کشور ابر قدرت به ما حمله کردند، گفت: ما افرادی را داریم که در طول این هشت سال دفاع مقدس یکبار عقب نشینی نکردند  به حدی که گاهی اوقات جنگ ما به جنگ تن به تن می کشید و همان زمان «اسماعیل اشکبوس» فرمانده گردان بود.

معاون پیشکسوتان  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس ادامه داد: وقتی به رزمنده «هاشمی نسب» گفتند عقب نشینی کن گفت من سید هستم و قطره های از خون ابوالفضل(ع) در بدنم هست و عقب نشینی نمی کنم یا شهدای مانند «کرم جان سگوند»،«میر بیگ  رشنو»، «هوشنگ رستمی» و «شاهمراد نقدی» هیچ وقت عقب نشینی نداشتند.

سرهنگ معتمدی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس همسران رزمندگان نقش مهمی در پیروزی های این عزیزان داشتند، تصریح کرد: با وجودی که رزمندگان مدت زیادی در مناطق عملیاتی می ماندند، اداره امور خانواده و تربیت فرزندان برعهده همسرانشان بود.

وی با بیان اینکه «اشکبوس» تنها کسی بود که صدام او را با نام می‌شناخت، خطاب به «محسن اشکبوس» فرزند وی گفت: ما و شما به عنوان فرزندان این عزیزان باید در جهت اهداف رزمندگان و شهدا کار کنیم.

معاون پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان متذکرشد: بر ما واجب است که  در جهت رفاه و آسایش فرزندان شهدا و رزمندگان هر کاری که از دستمان برآید انجام دهیم و اگر برای انجام کاری به ما مراجعه کردند، کوتاهی نکنیم چرا که پدران این عزیزان در سخت ترین شرایط برای حفظ انقلاب، اسلام و امنیت کشور از جان خودشان مایه گذاشتند.

«محسن اشکبوس» مدیر عامل فروشگاه‌های افق لرستان هم در ادامه با بیان اینکه پدرم در هفده عملیات خط‌شکن بوده است، اظهار داشت: ایشان گوش به فرمان رهبری  بوده اند که در آن شرایط سخت توانست به خوبی نقش خود را ایفا کند.

اشکبوس با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت:  در آن زمان بعد از یکی از عملیاتها، وقتی که پدرم بعد از شش یا هفت ماه به منزل آمد،  به قدری لاغر و نحیف شده بود که  هیچکدام از ما فرزندانش او را نشناختیم.

وی گفت: خدا را شکر که آن زمان پدر من و دیگر همرزمانشان در جبهه های جنگ خدمت می کردند و الان شرایط به گونه ای است که با توجه به  تحریم های دشمنان و نبرد اقتصادی که با آن درگیر هستیم، ما در عرصه اقتصاد در خدمت هموطنان هستیم و در این شرایط سخت اقتصادی از کشور دفاع می‌کنیم.

مدیر عامل فروشگاه‌های افق کوروش در لرستان با اشاره به سیل اخیر در برخی از شهرهای کشور افزود: امداد رسانی و خدمت رسانی به سیل زدگان و تلاش برای رفع مشکلات آنان نمادی از ایثارگری در دوران دفاع مقدس بود.

 اشکبوس ضمن تشکر از دکتر بدری مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ که 15 میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کرد، تصریح کرد: از این مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط پرسنل افق کوروش جمع آوری و به سیل زدگان اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار